[ad_1]

یاروسلاو دانیلچنکو / سهامدار

بیماری همه گیر Covid-19 از راه دور سلامت در جریان جرم منجنیق شده و حتی پس از فروپاشی همه گیر نیز احتمالاً در آنجا باقی خواهد ماند. ثابت شده است که برای بیماران جوان و باهوش دیجیتالی بسیار موثر است. اما بیماران مسن و به ویژه افراد مسن ، اغلب با تکنولوژی دست و پنجه نرم می کنند. ارائه دهندگان مراقبت های اولیه چگونه می توانند به این بیماران در پذیرش سلامت از راه دور کمک کنند؟ و چه وقت مراجعه حضوری هنوز بهترین گزینه است؟

برای پاسخ به این س questionsالات ، ما در چهار سازمان مراقبت های اولیه نوآور که عمدتاً به گروه های مسن خدمت می کنند ، با مدیران و ارائه دهندگان خط اول مصاحبه کرده ایم: Iora Health ، Oak Street Health ، ChenMed و Landmark Health. این سازمان ها در Medicare Advantage و صرف نظر از حجم خدماتی که ارائه می دهند ، برای هر بیمار پرداخت سرمایه ای دریافت کنید. این به آنها انعطاف پذیری و انگیزه ای می دهد تا روش های خلاقانه ای را برای ارائه مراقبت های اولیه مبتنی بر ارزش ، از جمله هدف قرار دادن سلامت از راه دور با جمعیت چالش برانگیز ، توسعه دهند.

از مراقبت شخصی گرفته تا سلامتی از راه دور

قبل از همه گیری ، تقریباً همه مراجعه به این چهار ارائه دهنده به صورت حضوری در کلینیک انجام می شد. هنگامی که کووید-19 برخورد کرد ، آنها به سرعت به چک های تلفن روی آوردند و از این تماس ها تا حدی برای ارزیابی نیازها ، ترجیحات و توانایی های بیماران در زمینه سلامت از راه دور استفاده کردند. به عنوان مثال Oak Street Health ، با پرسش از داشتن تلفن هوشمند ، تبلت یا رایانه رومیزی با دوربین و اینترنت ، از بیماران در مورد دسترسی آنها به سلامت از طریق سلامت نظرسنجی کرد. اگر بیماران یکی از این سه نفر را داشته باشند ، “قابلیت فیلمبرداری” در نظر گرفته می شوند. پس از ارزیابی اینکه آیا بیماران متعلق گام بعدی ارزیابی توانایی استفاده از آن بود.

مرکز پنجره

این سازمان ها سپس به سرعت به ملاقات های ویدئویی روی آوردند – در ابتدا فقط برای بیمارانی با فناوری و قابلیت های مناسب و بعداً برای سایر بیماران که سازمان ها از آنها حمایت بیشتری می کردند. “ویزیت های ویدئویی اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به ویزیت های تلفنی فراهم می کند:” آیا بیمار بیمار به نظر می رسد؟ سعید روشیکا فرناندوپول ، مدیرعامل و بنیانگذار Iora Health ، گفت: “محیط خانه او چگونه است؟” از آنجا که CMS با استفاده از دستورالعمل های انطباق HIPAA به ارائه دهندگان این امکان را می دهد تا از سیستم عامل های عمومی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بهداشتی استفاده کنند ، این سازمان ها در ابتدا از سیستم عامل های آشنا مانند FaceTime ، Skype ، WhatsApp و Google Meet استفاده کردند تا تصویب سریع را تسهیل کنند. به عنوان مثال ، در Iora ، بازدیدهای ویدئویی از صفر بین ژانویه و اواسط مارس به 41٪ از اواسط مارس تا ژوئن افزایش یافت. ChenMed ، Oak Street Health و Landmark Health بازدیدهای ویدیویی را به ترتیب از صفر به 26٪ ، 13٪ و 9٪ نسبت به مدت مشابه افزایش دادند.

این سیستم عامل ها یک راه حل موقت مناسب ارائه می دهند ، اما فاقد قابلیت های خاص و امنیت بهینه هستند. به این ترتیب ، ارائه دهندگان سرمایه گذاری های اضافی در فناوری اطلاعات انجام دادند “Gaurav Dayal ، مدیر ارشد رشد ChenMed توضیح داد:” برای ایجاد یک بازدید ویدیویی با کاربرد آسان ، ایمن و مطمئن “. ChenMed قابلیت فیلم برداری را در سیستم سوابق الکترونیکی سلامت (EHR) خود ایجاد کرده و آن را با برنامه پزشکان مرتبط کرده و “اتاق بیمار مجازی” ایجاد کرده است. این امر به پزشکان امکان می دهد تا با بیماران ارتباط ایمن داشته باشند ، ویزیت های اسنادی را انجام دهند و به راحتی بین بیماران در یک سیستم عامل جابجا شوند. این امر همچنین به ChenMed امکان می دهد تا بازدیدهای ویدئویی را استاندارد کرده و آنها را در جریان کار بالینی موجود ادغام کرده و سرعت دریافت را تسریع کند.

Iora Health همچنین با پلتفرم عمومی Google Meet شروع به کار کرد ، اما دریافت که تنظیم ویزیت می تواند تا 30 دقیقه طول بکشد ، به ویژه هنگامی که بیماران نیاز به بارگیری برنامه و دریافت دستورالعمل های استفاده از آن دارند. از آنجا که این زمان انتظار را افزایش می داد و منجر به تماس های از دست رفته تیم های مراقبتی می شد ، Iora به Doxy.me ، یک پلت فرم امن سلامتی با یک کلیک که زمان راه اندازی را به کمتر از 6 دقیقه کاهش داد ، تغییر مکان داد. Iora همچنین “قهرمانان مراقبت مجازی” ، کارکنان غیر بالینی با تخصص در سلامت از راه دور را معرفی کرد که می توانند عیب یابی کنند ، قالب های جدیدی را آزمایش کنند و در مورد بازخورد پزشک با مدیریت بحث کنند.

چالش های سلامتی از راه دور

در حالی که برخی از بیماران به راحتی با سلامت از طریق سلامت سازگار می شوند ، بیماران مسن – و به ویژه افراد مسن – اغلب تلاش می کنند تا این سازمان ها در ابتدای شیوع بیماری همه گیر ، استراتژی های خلاقانه را توسعه دهند.

چالش شماره 1: بیمارانی که به اینترنت یا دستگاه های مناسب دسترسی ندارند

ChenMed’s Dayal به ما گفت: “به خاطر داشته باشید که بیمار متوسط ​​ما درآمد کم یا متوسطی دارد.” حدود 40٪ بیماران ChenMed گوشی هوشمند یا رایانه لوحی ندارند یا ممکن است اطلاعات کافی یا برنامه Wifi در خانه برای انجام بازدید ویدیویی نداشته باشند. به همین ترتیب ، حدود نیمی از بیماران Oak Street و 30٪ از Iora از فن آوری کافی یا دسترسی به اینترنت برخوردار نیستند. این مقدار برای Landmark 60 تا 70 درصد است ، زیرا در معرض آسیب پذیرترین بیماران سالخورده است (حدود 75 درصد بیماران بالای 70 سال دارند و تقریباً همه آنها حداقل دارای پنج بیماری مزمن هستند).

استراتژی های پاسخ

Iora Health و Oak Street Health قرص هایی را به بیمارانی که فاقد آن هستند تحویل می دهند. Iora برای بیماران با بالاترین خطر خود تبلت هایی با قالب سفارشی می فرستد و مربیان بهداشت از راه دور به بیماران نحوه استفاده از این فناوری را آموزش می دهند. Oak Street Health ناوگان ون خود را مجدداً طراحی کرده است که قبلاً برای انتقال بیماران به بیمارستان و از قرار ملاقات پزشک برای ارائه خدمات زایمان و ترک قرص در خانه های بیماران استفاده می شده است. هر دو ارائه دهنده این راه حل را برای بیشتر بیماران کافی دانسته اند. Iora Health و Oak Street Health برای 5 تا 10 درصد از بیمارانی که نمی توانند از این فناوری به تنهایی استفاده کنند ، مراقبت های محل را ارائه می دهند. به عنوان مثال ، رانندگان وانت های Oak Street Health ، با داشتن تجهیزات محافظتی شخصی ، یک قرص را با دسترسی سلول فعال شده به بیمار تحویل می دهند و بیمار را در بازدید ویدئویی ضبط می کنند تا بلافاصله شروع به کار کند. بعداً ، رانندگان قرص ها را می گیرند ، آنها را تمیز می کنند و به بیماران دیگر تحویل می دهند.

برای بیماران جدیدی که فاقد فناوری یا دسترسی به اینترنت هستند ، Oak Street Health “دستیار پزشکی سیار” می فرستد که پذیرایی شخصی را در خانه بیمار انجام می دهند ، سپس با تیم مراقبت از طریق رایانه لوحی ویزیت ویدیویی ترتیب می دهد. دستیار در طول ویزیت ویدئویی در کنار بیمار می ماند تا به او در استفاده از این فناوری کمک کند.

چالش شماره 2: بیمارانی که دارای شرایط پزشکی هستند و از استفاده از سلامتی دور جلوگیری می کنند

بعضی از بیماران شرایطی دارند که برقراری ارتباط از طریق تلفن یا فیلم را دشوار می کند. جمعیت بیماران Landmark Health را در نظر بگیرید: 40٪ کم شنوایی ، 15٪ کم بینایی و 10٪ زوال عقل دارند. آنتونی زیزا ، مدیر منطقه ای پزشکی لندمارک ، توضیح داد: “Telehealth می تواند یک دام برای آن دسته از بیماران باشد که مشکلات پیچیده ای دارند که به راحتی از دست می رود یا پوشیده می شود … و این می تواند منجر به عوارض جدی شود.”

استراتژی های پاسخ

Landmark Health به طور فعال افراد غیر بالینی را که از مراقبت های دور بهداشت (در درجه اول اعضای خانواده بیماران) مراقبت می کنند ، برای تسهیل ارتباط بین بیمار و پزشک درگیر می کند. به طور معمول ، این مراقبان با بیمار ارتباط برقرار می کنند و به تفسیر ویزیت بیمار کمک می کنند و پاسخ های او را به پزشک بالینی منتقل می کنند. در یک مثال ، یک پرستار در حال تمرین نحوه استفاده صحیح از نبولایزر را به همسر بیمار مبتلا به بیماری ریوی می آموزد. Landmark Health اکنون در تلاش است تا برنامه ویدئویی خود را که اخیراً اجرا شده گسترش دهد تا اجازه دهد مراقبان غیر بالینی در مکالمه قرار بگیرند ، حتی اگر آنها در همان مکان نباشند.

برای بیمارانی که معلولیت آنها را از شرکت مستقیم در ویزیت های پزشکی از راه دور باز می دارد و مراقب غیر بالینی ندارند که بتواند به عنوان رابط عمل کند ، این ارائه دهندگان با احتیاط های لازم در مورد Covid-19 بیمار را شخصاً در کلینیک یا در منزل ملاقات می کنند. Iora ، ChenMed و Oak Street برای بیمارانی که می توانند به کلینیک ها سفر کنند خدمات حمل و نقل را ارائه می دهند.

چالش شماره 3: بیمارانی که از فن آوری مناسبی برخوردار هستند اما سواد دیجیتالی آنها محدود است

نباید تصور کرد بیمارانی که به فناوری مناسب دسترسی دارند ، مهارتهای لازم برای استفاده از آن را نیز دارند. یکی از پزشکان گفت: “بیشتر ویزیت های ویدئویی من صرف تماشای پنکه سقفی بود.” در Landmark Health ، حدود 50 درصد بیماران با فناوری مناسب نمی دانستند که چگونه از تلفن هوشمند خود برای ویزیت های ویدئویی استفاده کنند. اوك استریت دریافت كه 20٪ تا 40٪ افرادی كه به عنوان “توانایی فیلمبرداری” شناخته شده اند از نظر فن آوری بی لیاقت هستند.

استراتژی های پاسخ

Iora و Oak Street “ویزیت های عملی” را معرفی کرده اند که در آن کارمندان اداری یک بازدید تصویری ساختگی با بیماران 1 تا 2 روز قبل از اولین بازدید تصویری از پزشک انجام می دهند. این بازدیدها عملاً موفقیت بازدیدهای ویدئویی واقعی را بهبود بخشید ، هم از نظر ارائه دهندگان و هم از نظر بیماران.

Landmark “سفیران سلامت” ، متخصصان بهداشتی باتجربه در جامعه است ، تا بیماران را در استفاده از برنامه ویدیویی خود پشتیبانی کند. آنها بیماران را در خانه ملاقات می کنند و آنها را از طریق بارگیری و نصب برنامه راهنمایی می کنند و سپس چندین ویزیت آزمایشی را انجام می دهند.

چالش شماره 4: بیماران پر خطر که نیاز به نظارت منظم بر علائم حیاتی خود دارند

حدود 10٪ تا 20٪ بیماران مسن ضعیف در این سازمان ها در معرض خطر عوارض جدی مربوط به شرایط مزمن خود هستند ، که ممکن است به زودی به مراقبت های اورژانسی و بستری شدن در بیمارستان نیاز داشته باشد. این بیماران با بالاترین خطر باید بطور منظم کنترل شوند. در دوره پیش از همه گیری ، تیم های مراقبت هفته ای یک یا دو بار ویزیت های فردی را انجام می دادند تا معاینات بدنی را انجام دهند و در صورت لزوم برنامه های مراقبت را به روز کنند. با سفارش های اقامت در خانه ، نظارت شخصی بسیار دشوارتر شده است.

استراتژی های پاسخ

هر چهار سازمان به سرعت و عمل گرایانه برای بهبود بازدیدهای از راه دور سلامت با اندازه گیری های بدنی عینی عمل کردند. به عنوان مثال ، تأمین كننده های برجسته ، دستگاه های نظارتی مانند دکمه های فشار خون ، پالس اکسی متر و وزن را برای بیماران با بالاترین خطر خود حذف کرده اند. آنها از راه دور به بیماران و مراقبانشان یاد می دهند كه چگونه علائم حیاتی را اندازه گیری كنند تا بتوانند ناهنجاری ها را تشخیص دهند و در صورت لزوم تحت مراقبت های اضطراری قرار بگیرند. اگرچه نظارت بر خود باعث بهبود سواد سلامت بیماران و اعتماد به نفس در توانایی های آنها می شود ، اما هم بیمار و هم پزشک می تواند مدت ها طول بکشد. با این حال ، گاهی اوقات این بهترین گزینه است. برای بهبود اثربخشی بازدیدهای از راه دور از طریق اندازه گیری جسمی ، Oak Street Health دستیارهای پزشکی خاص خود را دارد که به بیماران کمک می کند تا علائم حیاتی را از طریق فیلم یا تلفن جمع آوری کنند و سپس دستیاران قبل از پیوستن پزشک به ویزیت ، آنها را وارد EHR می کنند.

***

همه گیری Covid-19 سرعت انتقال از مراقبت های شخصی به مراقبت های از راه دور بهداشت را تسریع کرده است. اگرچه این استراتژی ها در جمعیت بیماران اعمال می شود ، بیماران مسن و به ویژه بزرگسالان بی خانمان چالش های خاصی دارند ، اما ممکن است یک مزیت منحصر به فرد داشته باشد زیرا telehealth دسترسی آنها به خدمات بهداشتی را افزایش می دهد.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir