[ad_1]

چند هفته پیش ، در حالی که در جلسه تیم رهبری مجازی مشتری من به عنوان مربی تیم نشسته بودم ، متوجه شدم که یکی از اعضای تیم او ، ایوان ، به طور غیرمعمولی ساکت و حواس پرت است. چند بار که صحبت می کرد ، کوتاه و کوتاه بود. رفتار او با تعهد پرانرژی معمولی که قبلاً از او مشاهده کرده بودم ناسازگار به نظر می رسید.

من وقت تعیین کردم تا بعد از جلسه با او صحبت کنم. پس از ارائه جوابهای معمول انکارآمیز به س questionsالاتم در مورد نحوه کار من (“من خوب هستم ، کمی خسته ام” و “نه ، واقعاً امروز حواسم پرت است ؛ ایمیل های زیادی”) ، نگرانی هایم را درباره مواردی که از آنها متوجه شده بودم ، به اشتراک گذاشتم او در ماه گذشته – انرژی کم ، تحریک پذیری ، بدبینی غیر مشخص – و سرانجام عصبی اعتراف کرد ، “فکر می کنم سوخته ام”.

ایوان بسیاری از علائم کلاسیک سوختگی همه گیر را توصیف کرد: احساس سرپایی ، اضطراب ، کینه نسبت به افزایش کار ، خستگی و ناامیدی. وقتی از او س askedال کردم که آیا او به رئیس خود گفته که چه خبر است ، او با ناباوری شدیدی واکنش نشان داد. “آیا شما دیوانه هستید؟ به هیچ وجه نمی خواهم در این باره به او بگویم!” او در ادامه ترس خود را از اینکه نیازمندتر یا بدتر دیده خواهد شد ، توضیح داد که وضعیت “رفتن به پسر” و رئیس خود را از دست بدهد. کمتر به آن اعتماد کنید

ایوان تنها نیست. همه گیری ، بسیاری از ما را در فصول طولانی افزایش استرس قرار داده است. یک مطالعه اخیر نشان داده است که 41٪ از کارگران به دلیل عواملی مانند کار از راه دور ، ساعات طولانی تر ، نیازهای زیاد خانواده ، به خطر افتادن امنیت شغلی و ترس از یک محیط کاری خطرناک ، احساس سوزش می کنند. آنها منجر به احساس مزمن غم و اضطراب ، عدم انگیزه و عدم توانایی در تمرکز شده اند. از همه قابل توجه تر ، 37٪ از پاسخ دهندگان گفتند که برای مقابله با این احساسات کاری نکرده اند. برای مجریانی بسیار کارآمد مانند ایوان ، که معمولاً تحت فشار رشد می کنند و از فرصتی برای قهرمانانه آوردن ایده بزرگ یا متحد شدن نیروها لذت می برند ، فرسودگی شغلی می تواند خصوصاً طاقت فرسا باشد.

اگر علائم سوختگی را تجربه کردید ، مهم است که جدی بگیرید – تصور نکنید که موقتی هستند و با گذشت زمان از بین می روند. کارشناسان بهداشت توافق دارند که سوختگی سلامت جسمی و روانی شما را به خطر می اندازد و در صورت عدم درمان ، عواقب قابل توجه تری به همراه خواهد داشت. خبر خوب این است که بسیاری از استراتژی های اثبات شده برای مقابله با آن وجود دارد.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که انکار این مسئله را متوقف کنید. رئیس شما در موقعیتی بی نظیر برای کمک قرار دارد و هر چقدر هم با توجه به تأثیر نامتناسبی که بر زندگی کاری شما دارند احساس ناراحتی کند ، گفتن این نکته بسیار مهم است. در اینجا چند روش برای آماده شدن برای این مکالمه آورده شده است.

با “داستان کمک” ناقص خود روبرو شوید. تشخیص نیاز به کمک برای بسیاری از متخصصان مبارزه است. مخصوصاً افراد موفق که عادت دارند از آنها سال شود برای کمک کردن ، بودن در طرف دیگر معادله احساس ناکافی بودن ، ترس از ضعف یا ناتوانی درک شدن و نگرانی از سنگینی بار دیگران را به همراه دارد. این خطرها بیشتر می شود وقتی که می خواهید رئیس شما این چیزها را درباره شما فکر کند.

اگر رئیس خود را آموزش داده اید که از شما انتظار معجزه های هرکول را دارد ، پس اعتماد کنید که اعتماد کافی برای درخواست کمک را جلب کرده اید. آنها به جای اینکه کمتر در مورد شما فکر کنند ، بیشتر به تشخیص محدودیت های شما احترام می گذارند. در مورد ایوان ، رئیس او وقتی قدم جلو گذاشت راحت شد. او به همان علائمی که من داشتم نیز پی برده بود ، اما به وضوح می ترسید که ایوان در برابر پیشنهاد کمکش باز نماند. رئیس شما احتمالاً قبلاً کشف کرده است که مشکلی پیش آمده است. به آنها فرصت دهید راهی را که برای آنها گذراندید برای شما بگذرانند.

آنچه را که احساس می کنید روشن کنید. مطمئن شوید که رویکرد شما مکالمه ای پربار را آغاز می کند. ممکن است مفید باشد که با تأیید اینکه این مسئله برای شما دشوار است شروع کنید: “شما می دانید که اگر این مسئله را مهم نمی دانستم این کار را برنخواهم کرد” یا “من عادت به کمک ندارم ، بنابراین برای من سخت است. “این می تواند به رئیس شما کمک کند تا احساس همدلی بیشتری داشته باشد و در نتیجه با آنچه شما می گویید سازگارتر باشد.

در مورد علائمی که تجربه می کنید مشخص باشید. لازم نیست خیلی اطلاعات شخصی را فاش کنید ، اما خلاصه هایی از جمله “من واقعاً استرس دارم” یا “من از این کار متنفرم” ممکن است به آنها در ارزیابی وضعیت کمک نکند. درعوض ، جزئیاتی از قبیل: “من از شدت پروژه های موجود در بشقابم احساس غرق می شوم” ، یا “من واقعاً از رعایت همه این مهلت ها نگران هستم ، اما آنها قبلاً هرگز من را آزار نداده اند”. کمک به رئیس خود برای دیدن آنچه تغییر کرده است برای شما مهم است. شما می خواهید آنها به این نتیجه برسند که نه تنها تغییر کرده اید ، بلکه همه چیز در کار شما نیز تغییر کرده است.

مسئولیت تأثیر خود بر دیگران را بر عهده بگیرید. مواردی مانند کیفیت یا به موقع بودن کار ، تیم یا روابط شخصی یا رفتاری که از آن علامت می زنید پیام رسان قابل توجه استرس شما هستند. برنامه خود را در گفتگو با رئیس خود با جملاتی مانند “نگاه کنید ، می دانم که اخیراً خودم نیستم و متأسفم اگر این تاثیری بر روی شما یا تیم گذاشته باشد” متأسفم. “درمورد مسئولیت خود کاملاً واضح باشید. از سوختن خود عذرخواهی نکنید ، اما مسئولیت این را بپذیرید که تأثیرات آن به کار یا تیم شما سرازیر شود. رئیس ایوان صمیمانه قدردانی کرد از تأیید چند مهلت فراموش شده ، که باعث شکایت بیشتر شکایت وی شد.

با یک همکار یا دوست شروع کنید. یکی از محصولات جانبی خطرناک همه گیری ، انزوای بیشتری است که از دیگران احساس می کنیم. انزوای اجتماعی فرسودگی شغلی را تشدید می کند ، زیرا در صورت عدم وجود جامعه کافی ، بیشتر مکالمه هایی که درباره آنچه در سر داریم احساس می کنیم. متأسفانه ، این مکالمات داخلی منجر به نتیجه گیری های غیرقابل اعتماد در مورد خود ما ، رئیس ما ، کار ما و دنیای اطراف ما می شود.

اگر باز شدن برای رئیس خود بسیار خطرناک است ، با شخص دیگری شروع کنید. با دوستان ، همکاران نزدیک یا حتی یک مربی یا درمانگر یک مجموعه ثابت ارتباط مجازی برقرار کنید. داشتن چند تابلوی صدایی قابل اعتماد که می توانید با آن احساسات خود را درجه بندی کنید – و شاید حتی این مکالمه را تکرار کنید – می تواند دیدگاه شما را به میزان قابل توجهی تغییر دهد. من و اوان توانستیم نکات واضحی را بیان کنیم که وی برخی از موارد قبل را پوشش داده و تمرین می کند.

فرجام خواهی ، شکایت نکن آماده شدن برای تماس شما می تواند اطمینان حاصل کند که به عنوان یک تخلیه – یا بدتر از آن ، یک اتهام به نظر نمی رسد. از نظر رئیسی که به طور طبیعی دلسوز نیست ، “من سوخته ام” ممکن است ناخواسته به نظر برسد “شما مرا می سوزانید”.

برای جلوگیری از ذره ای احساس گناه ، هنگامی که احساس خستگی و خستگی نمی کنید ، مکالمه داشته باشید. گرچه این احساسات می تواند به شما کمک کند تا سرانجام با رئیس خود صحبت کنید ، اما در حالی که در واقع مکالمه دارید ، هیچ کمکی نخواهد کرد. به عنوان مثال ، اگر رئیس شما بیش از حد معمول کار خواسته باشد ، ممکن است از قبل احساس گناه یا دفاع داشته باشند و احساسات شدید شما فقط این احساسات را ملتهب می کند.

روشن کنید که می خواهید کمک کنید و می خواهید بخشی از راه حل باشید. از نظر بسیاری ، بیماری همه گیر مرزهای طبیعی بین کار ، زندگی اجتماعی و خانوادگی و مراقبت از خود را محو کرده و حضور خوب هر یک از آنها را غیرممکن کرده است. این بدان معناست که ما باید بین مکانی که کار متوقف می شود و شروع می شود ، تفکیک دقیق تری داشته باشیم. اگر به استراحت ، شرایط کار انعطاف پذیرتر یا منابع اضافی برای تأمین نیازهای بیشتر نیاز دارید ، در تحقیق خود خاص و مهربان باشید. اصرار بیش از حد می تواند یک حق و نشانه باشد: “من سوخته ام و تو به من مدیون هستی”.

برای جستجوی روح وقت بگذارید. یکی از جنبه های خطرناک فرسودگی شغلی روش موذیانه ای است که باعث تحریف چشم اندازها می شود. همانطور که فکر می کنید به زمان نیاز دارید تا واقعیت ها را از داستان جدا کنید. برای برخی ، همه گیری باعث سوختگی شد ، در حالی که برای برخی دیگر ، سوختگی که قبلاً وجود داشت ، کشف شد. شما ممکن است ماهها یا حتی سالها پیش عاشق شغل خود شده باشید ، اما احساس این شرایط شدید لازم بود.

اگر می توانید کمی استراحت کنید ، کمی وقفه در کار می تواند به شما کمک کند درک کنید که آیا احساسات شما غیر مستقیم است یا می تواند به شما در انجام اقدامات مراقبت از خود بهتر کمک کند یا اینکه به شما می گویند وقت آن است که به فصل بعدی فکر کنید شغل شما.

از خود راضی نباشید. خیالی که از گفتگو با رئیس خود احساس می کنید می تواند افزایش لحظه ای انرژی را فراهم کند. در طول استراحت ، ممکن است شروع به خواب بهتر و ورزش بیشتر کنید و حتی بازگشت یک آینده امیدوار کننده را احساس کنید. این هشدارهای اولیه ممکن است شما را وسوسه کند که یک پیروزی زودرس اعلام کنید و با پاسخ دادن به چند ایمیل غیرمجاز یا “بررسی” پروژه هایی که رئیس شما موقتاً به دیگران منتقل کرده است ، مرزهای سالم را که تعیین کرده اید ، محو کند. .

اما به یاد داشته باشید ، مراقبت از خود یک بازی طولانی است و باید به آن پایبند باشید. این نشانه های مثبت اولیه را به عنوان اثبات عملکرد طرح مشاهده کنید ، نه به عنوان اثبات اینکه شما آن را انجام داده اید.

متأسفانه ، هر رئیسی به اندازه دلخواه شما در این مکالمه حرکت نمی کند – ممکن است آنها به اندازه شما خرد شوند ، اما بیشتر رئیس ها می خواهند مفید باشند. به جای اینکه در شرایط ناسالم به جوش بیایید ، به نام سلامتی روحی و جسمی خود ، به خود فرصت دهید تا به شما کمک کند.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir