[ad_1]

برنامه پنج ساله مرده است. با شیوع همه گیر و سایر عدم اطمینان ، بسیاری از افراد تعجب می کنند که این برای حرفه ای چه معنایی دارد ، و برای کسانی که برای سالهای آینده برنامه ریزی می کنند ، می تواند احساس خستگی بیش از حد در آنها ایجاد کند.

خوشبختانه ، شما حتی در مواجهه با آینده ای نامطمئن مجبور نیستید برنامه ریزی را پشت سر بگذارید. با برنامه ریزی خرد ، می توانید آینده را در قطعات کوچکتر برنامه ریزی کنید ، به شما امکان می دهد نقاط تعیین شده را در طول سال دوباره ارزیابی کنید و در صورت لزوم با شرایط سازگار شوید. برای برنامه ریزی خرد ، با تعریف هدف جذاب خود برای حرفه خود شروع کنید. سپس برای سالی که این هدف را برآورده می کند برنامه ریزی کنید. هر سه ماهه ، آنچه را که مشغول کار هستید دوباره ارزیابی کرده و منعکس کنید و هر ماه این اهداف و پروژه ها را به مراحل جداگانه تقسیم کنید. در ابتدای هر هفته ، دید گسترده ای درباره آنچه باید انجام دهید داشته باشید. سرانجام ، هر روز ، انرژی خود را پیگیری کنید و ببینید در کجا می توانید پیشرفت کنید تا به اهداف خود برسید.

همانطور که ما برنامه ریزی کرده بودیم ، 2020 اتفاق نیفتاد. نرخ بیکاری در ایالات متحده تقریباً دو برابر فوریه 2020 است و تعداد افراد شستشو هنوز هم بالاتر از متوسط ​​فوریه است. علاوه بر این ، با لرزش عمیق زندگی روزمره ما ، بسیاری از مردم می پرسند ، با توجه به اینکه به نظر می رسد هر چیز دیگری در هوا است ، واقعاً می خواهم با زندگی خود چه کار کنم؟

اگر زیبایی ای از این همه گیری ناشی می شود ، این است که ما اولویت های خود را دوباره سازمان می دهیم تا به آنچه برای ما واقعاً مهم است احترام بگذاریم. و برای بسیاری ، “حرفه” در بالای لیست شروع مجدد است. اما کنار گذاشتن آنچه که همیشه فکر می کردیم می توانیم روی آن حساب کنیم ، به عنوان یک برنامه 5 ساله ، می تواند دردناک باشد و احساس کند بودن ما را ایجاد کند.

داشتن برنامه یکی از بهترین استراتژی های کاهش استرس است. ما به عنوان انسان احساس آرزو می کنیم انگار کنترل و امنیت داریم. در حقیقت ، تحقیقات نشان می دهد که احساس کنترل به ما کمک می کند تا از علائم افسردگی و اضطراب جلوگیری کنیم و حتی می تواند خطر مرگ را کاهش دهد. و معلوم می شود هرچه بیشتر خواهان کنترل هستیم ، به موفقیت بالاتری نیز دست می یابیم.

صرف اینکه دیگر توهمی نداریم که بدانیم آینده بلند مدت برای ما چیست ، به این معنی نیست که هنوز هم نمی توانیم از نتایج برنامه ریزی برای کاهش استرس و افزایش عملکرد بهره مند شویم. همه چیز به چگونگی نگاه ما به زمان و اهداف بر می گردد.

اگر می خواهید رشد کنید و بخشی از تغییرات قابل توجه باشید ، سازگاری ماده اصلی است. اما من نمی خواهم فقط با جریان پیش بروم و زندگی مورد نظر خود را بگیرم. این مارک جدید سازگاری ، ضمن ایجاد ایستگاه های بازرسی برنامه ریزی شده برای تنظیم مسیر در صورت اطلاعات جدید و تغییر شرایط ، تمایل ما را برای تهیه یک برنامه استراتژیک هدایت می کند. نامیده میشود برنامه ریزی خرد.

میکروپلانینگ ساده است. دید بیشتری لازم است و به برنامه های چک سالانه ، سه ماهه ، ماهانه ، هفتگی و روزانه تقسیم می شود تا در صورت لزوم برنامه ریزی و تنظیم شود. ما همان اثرات تثبیت کننده ای را که ممکن است یک برنامه پنج ساله به ما داده باشد ، دریافت می کنیم ، اما با برنامه ریزی های کوتاه تر که در زمینه اقتصادی و فرهنگی فعلی ما معنی بیشتری دارند.

برنامه ریزی خرد مبتنی بر زیست تقلید است ، “روشی که استراتژی های موجود در طبیعت را برای حل مشکلات طراحی انسان یاد می گیرد و تقلید می کند – و امیدواری را در این راه پیدا می کند.” استرس طولانی مدت ، مانند استرسی که در طی یک همه گیر جهانی با مدت نامعلوم تجربه شده است ، می تواند باعث کاهش قابل توجهی در عملکرد بهینه ما شود ، به خصوص هنگامی که صحبت از توانایی های شناختی ما می شود (مانند مغز ما که وظایف درجه یک را انجام می دهد). یا توانایی ما در تصمیم گیری به جای عادت های خود بر اساس اهداف خود). برنامه ریزی خرد به ما امکان می دهد تا این استرس را کاهش دهیم بدون اغوای تفکر ، هرچند اشتباه ، که ما می توانیم بر آنچه در یک ، سه ، پنج یا بیشتر سال آینده زندگی ما اتفاق خواهد افتاد کنترل کنیم.

شش عنصر میکروپلانینگ وجود دارد:

1. هدف: هدف قانع کننده خود را مشخص کنید ، که به شما امکان انعطاف پذیری در مورد چگونگی وقوع را می دهد. بنابراین بسیاری از افراد در مورد شغل خود در مرحله راه اندازی مجدد هستند. مسیرهای جدید ممکن است احساس خطر کنند ، اما وقتی به سابقه شغلی خود نگاه می کنیم ، اغلب موضوعی پیدا می کنیم که همه نقش های مختلف ما را به هم پیوند می دهد. این موضوع مکانی عالی برای شروع در هنگام شناسایی هدف قانع کننده شما است. به عنوان مثال ، هدف من کمک به رهبران برای برقراری ارتباط بهتر با منابع پایدار قدرت شخصی است تا همه ما بتوانیم بیشترین کمک خود را به بشریت و کره زمین داشته باشیم.

در حالی که ممکن است با تغییر شرایط پیرامون ، روش من برای رسیدن به این هدف تغییر کند ، اما خود هدف همان هدف باقی می ماند. اگر از هدف خود آگاهی ندارید ، یک تمرین سریع انجام دهید: کاملترین تجربه شغلی که تاکنون داشته اید را بنویسید. به مشترکات آنها توجه کنید. اینها مواد تشکیل دهنده هدف شما هستند.

2. سال: بر اساس بهترین اطلاعاتی که دارید برای سال برنامه ای متناسب با هدف خود تنظیم کنید. به سال قبل و آنچه که کار کرده است (یا م workثر نبود) فکر کنید و دروس گذشته را که آموخته اید در نظر بگیرید. یک تا سه قسمت از رشد را که می خواهید روی آن تمرکز کنید مشخص کنید. من توصیه نمی کنم بیش از سه تلاش کنید. تعمیرات اساسی اغلب با شکست روبرو می شوند زیرا وقتی مقدار زیادی از بشقاب خود را وارد صفحه می کنیم ، در نتیجه بیش از حد بار می شویم و به نتایج مطلوب نمی رسیم. برنامه سالانه شما ممکن است شامل جستجوی شغل ، جستجوی فرصت های شغلی برای رشد شغلی که در حال حاضر دارید ، ملاقات و فراتر رفتن از KPI های خود ، ایجاد زمینه برای شروع کار خود یا هر چیز دیگری که برای لحظه فعلی شما در آن منطقی باشد.

3. محله ها: در ابتدای هر سه ماهه ، با پرسیدن س thinkingالاتی قدرتمند از تفکر و برنامه ریزی ، آنچه را که مشغول کار هستید و نحوه کار خود را دوباره ارزیابی کنید ، مانند: چه مباحثی در سه ماهه اخیر ظاهر شده است؟ چه چیزی مفید است و چه چیزی نه؟ چه چیزی یاد گرفتم؟ چگونه می توانم آموخته های خود را در سه ماهه بعدی اعمال کنم؟ چه چیزی باید براساس برنامه و شرایط جدید در برنامه من تغییر کند؟

بر اساس پاسخ به این س questionsالات ، برای سه ماهه بعدی اهداف تعیین کنید ، مواظب باشید در هر سه ماه بیشتر از 5 انتخاب نکنید. (هرچه کمتر ، بهتر باشد ؛ هرچه با تمرکز و توجه بیشتر کار کمتری انجام دهید ، نتیجه بهتری خواهید گرفت.) به عنوان مثال ، ممکن است متوجه شوید که موضوعی که در سه ماهه قبل مطرح شد این بود که شما شناخته نشده اید برای ایده های شما در محل کار بعد از فکر کردن ، متوجه می شوید که به اندازه کافی از آنها دفاع نکرده اید.

سپس می توانید برنامه خود را برای سه ماهه بعدی تغییر دهید و هدف خود را تعیین کنید تا هر ماه ایده جدیدی را با بخش خود به اشتراک بگذارید ، و این که وقتی این کار را انجام می دهید ، به طور واضح نیز به اشتراک بگذارید که این امر چگونه بر نتایج بخش شما تأثیر می گذارد. همچنین ممکن است تصمیم بگیرید دو کتاب بخوانید تا تأثیر خود را به عنوان یک رهبر برای پیشرفت در این زمینه افزایش دهید.

چهار ماه: هر ماه ، اهداف خود را برای این سه ماه در نظر بگیرید و ارزیابی کنید که در کنار آنها ایستاده اید. برای همه اهداف فعال ، آنها را به پروژه های خاص تقسیم کنید و سپس هر پروژه را به چند مرحله تقسیم کنید. هر پروژه برای غیرفعال کردن و دستیابی به نتایج مطلوب به چهار مرحله جداگانه نیاز دارد: برنامه ریزی و شروع ، ارسال / راه اندازی / مشاهده ، تکمیل و ادغام و استراحت و تأمل.

به عنوان مثال ، اگر پروژه شما “به دنبال کار جدیدی” است ، مرحله “برنامه ریزی و راه اندازی” رزومه شما را به روز می کند ، آن را در شبکه خود برای فرصت های بالقوه قرار می دهد و به دنبال فرصت های باز است. مرحله بعدی ، “قابل مشاهده کردن” ، درخواست کار ، حضور در مصاحبه و پیگیری خواهد بود. مرحله “تکمیل و ادغام” هنگامی که پیشنهاد شغل جدید خود را دریافت می کنید ، مرحله ورود به سیستم خواهد بود. سرانجام ، مرحله “استراحت و تأمل” به شما امکان می دهد نفس خود را بیرون دهید و جشن بگیرید ، بدانید که چرخه جدیدی آغاز شده است – و شما به هدف خود رسیده اید.

5 هفته: در ابتدای هر هفته ، یک لیست کارهای هفتگی تهیه کنید ، نه یک لیست روزانه ، یک مایلی که باعث می شود هنگام توقف روز احساس شکست کنید. این برنامه هفتگی به شما امکان می دهد دید گسترده تری نسبت به آنچه در پیش رو دارید داشته باشید و انعطاف پذیری برنامه ریزی بیشتری نسبت به لیست متوسط ​​انجام کارها به شما می دهد. اما فقط به کارهای کاری فکر نکنید. ورزش ، خواب ، وقت استراحت ، هیدراتاسیون و تغذیه سالم را در اولویت قرار دهید زیرا در طول هفته به جلو نگاه می کنید. بهینه سازی انرژی جسمی شما نسبت به خرید این باور متداول اما نادرست که بهترین کار ما منحصراً از عقل ما ناشی می شود ، شما را در اجرای برنامه های خود کارآمدتر می کند.

6. روزها: سرانجام ، روزانه انرژی خود را پیگیری کنید. جمع آوری اطلاعات مربوط به خود و انرژی جسمی ، ذهنی و عاطفی در پایان روز می تواند اطلاعات قدرتمندی در مورد چگونگی بهینه سازی روند کار به شما ارائه دهد. دفترچه یادداشت خود را در کنار تخت خود نگه دارید و احساس خود را از نظر روحی و جسمی یادداشت کنید. به کارهایی که انجام داده اید ، چگونگی پیشرفت آن (چه چیزی خوب پیش رفته است ، چه چیزی نتوانسته و آنچه آموخته اید) و آنچه از آن سپاسگزار هستید توجه کنید. این تمرین پنج دقیقه ای به شما اجازه می دهد تا به تدریج نحوه ظاهر شدن در محل کار و زندگی خود را تنظیم کنید ، به طوری که می توانید با دقت بیشتری به برنامه ریزی هفتگی ، سه ماهه و سالانه خود نزدیک شوید. استفاده از این روش برای جمع آوری داده ها برای ایجاد اصلاحات جزئی در نحوه کار و اهداف شما ، کنترل عظیمی را به شما می دهد ، که ثابت شده است زمان لازم برای انجام وظایف را کاهش می دهد.

***

جهان به شدت در اطراف ما تغییر می کند و ما باید با آن تغییر کنیم. پایبندی به یک استراتژی بلند مدت مانند برنامه پنج ساله دیگر کارساز نخواهد بود. اما دست کشیدن از نیازهایمان و اینکه بخواهیم بدانیم آینده چه چیزی را در پی دارد ، به معنای سقوط آزادانه در انفعال مضطرب نیست. با تقسیم فرآیندهای برنامه ریزی خود به قطعات کوچکتر ، ما شروع به ثبت نام بیشتر و سازگاری طبیعی تر می کنیم. ممکن است برنامه 5 ساله مرده باشد ، اما توانایی ما در انجام تأثیرگذارترین کار خود و رسیدن به اهدافی که تعیین کرده ایم بسیار زنده است.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir