[ad_1]

برای پیشرفت خوب در تجارت ، یک شرکت باید هم ثبات داشته باشد و هم چابک باشد. برای چابک بودن به عنوان یک شرکت بزرگ ، باید سریع تصمیم بگیرید ، ریسک کنید و آماده شکست شوید – و باید تفاوت بین شکست آزمایشی را که خوب است ، و شکست عملیاتی را بدانید که اینگونه نیست. برای ایجاد – و حفظ – یک مزیت ، شما به افراد مبتکر نیاز دارید و باید آنها را توانمند کنید.

خدمات وب آمازون نشان می دهد که چگونه این رویکرد در معرض خطرپذیری و آزمایش می تواند نتیجه دهد.

این قطعه از مصاحبه های ارائه شده توسط جف بزوس در کلوپ اقتصادی واشنگتن در سال 2018 و مجمع دفاع ملی ریگان در سال 2019 اقتباس شده است. Invent and Wander: نوشته های جمع آوری شده جف بزوس، که توسط PublicA Affairs ، چاپی از Perseus Books و Harvard Business Review Press به چاپ رسیده است.

بازی های جمع صفر به طرز باورنکردنی نادر هستند. رویدادهای ورزشی بازی هایی با مجموع صفر هستند. دو تیم وارد میدان می شوند. یکی برنده خواهد شد یکی از دست خواهد داد انتخابات بازی هایی با مجموع صفر است. یک نامزد برنده خواهد شد. یک نامزد از دست خواهد داد. با این وجود در تجارت چندین رقبا می توانند به خوبی عمل کنند. این خیلی طبیعی است. مهمترین چیز برای دستیابی به نتایج خوب در برابر رقابت – چه در تجارت و چه به نظر من با مخالفان نظامی – ثبات و چابکی است. و این مقیاس است. بنابراین حضور در ارتش ایالات متحده عالی است زیرا شما بزرگ هستید. مقیاس یک مزیت بزرگ است زیرا به شما قدرت می دهد. شما می توانید ضربه بزنید. اما اگر می توانید از ضربه جلوگیری کنید نیز خوب است. و این چابکی است. و هرچه پیرتر می شوید از سلامت بیشتری برخوردار می شوید.

مهمترین عامل برای چابکی سرعت تصمیم گیری است. دومین عامل مهم میل به تجربی بودن است. شما باید مایل باشید ریسک کنید. شما باید مایل به شکست باشید و مردم شکست را دوست ندارند.

من همیشه اشاره می کنم که دو نوع شکست وجود دارد. یک شکست آزمایشی وجود دارد – این نوعی شکست است که باید از آن راضی باشید. و یک شکست عملیاتی وجود دارد. ما طی سال های گذشته صدها مرکز عملکرد را در آمازون ساخته ایم و می دانیم که چگونه این کار را انجام دهیم. اگر ما یک مرکز عملکرد جدید ایجاد کنیم و این یک فاجعه باشد ، این فقط عملکرد بدی است. این شکست خوبی نیست. اما وقتی ما در حال تولید محصول یا خدمات جدیدی هستیم یا به نوعی آزمایش می کنیم و کار نمی کند ، خوب است. این یک شکست بزرگ است. و شما باید بین این دو نوع شکست تفاوت قائل شوید و واقعاً به دنبال اختراعات و نوآوری ها باشید.

برای حفظ آن ، شما به افراد مناسب نیاز دارید. شما به افراد مبتکر نیاز دارید افراد مبتکر اگر نتوانند تصمیم بگیرند و ریسک کنند ، از یک سازمان فرار می کنند. می توانید در ابتدا آنها را استخدام کنید ، اما طولانی نمی شوند. سازندگان عاشق ساختن هستند. واقعاً بسیاری از این موارد بسیار ساده هستند. انجام این کار فقط سخت است. و نکته دیگر در مورد این رقابت این است که شما نمی خواهید در شرایط برابر بازی کنید. به همین دلیل شما به خصوص در مناطقی مانند فضا و فضای مجازی به نوآوری نیاز دارید.

یک زمین بازی مساوی برای فوتبال دوشنبه شب بسیار مناسب است. ما ده ها سال است که از شرایط نابرابر در مناطقی مانند فضا و فناوری لذت می بریم. من خیلی عصبی هستم که این سریع تغییر می کند. تنها راه برای جلو ماندن و حفظ آن سطح از بازی که قطعاً می خواهید ، نوآوری است.

در فضا با دشمنانی روبرو می شویم که نوآوری خواهند داشت. بنابراین این مشکل واقعی است. اگر با مخالفانی روبرو هستید که مهارت نوآوری ندارند ، پس لازم نیست که در نوآوری خیلی خوب باشید.

وقتی صحبت از رقابت می شود ، یکی از بهترین ها بودن به اندازه کافی خوب نیست. آیا واقعاً می خواهید برای آینده ای برنامه ریزی کنید که مجبور شوید با شخصی که به اندازه شما خوب است مبارزه کنید؟ من نمی خواهم

***

ما مدتها طولانی در پشت صحنه سرویس های وب آمازون (AWS) کار کردیم و سپس سرانجام آن را راه اندازی کردیم. AWS با کشف مجدد نحوه خرید محاسبات توسط شرکت ها ، به یک شرکت بسیار بزرگ تبدیل شده است. به طور سنتی ، اگر شما یک شرکت بودید و به محاسبات احتیاج داشتید ، یک مرکز داده ایجاد می کردید و آن مرکز داده را با سرور پر می کردید و مجبور بودید سیستم عامل های موجود در آن سرورها را ارتقا دهید و همه کارها را ادامه دهید و غیره. . هیچ یک از اینها هیچ ارزشی به کاری که این تجارت انجام می داد اضافه نکرد. این به نوعی مانند قیمت پذیرش بود ، بالابر سنگین بدون تمایز.

ما در آمازون این کار را انجام دادیم: برای خودمان مراکز داده ایجاد کردیم. ما دیدیم که این یک هدر دادن تلاش بی نظیر بین مهندسان برنامه و مهندسان شبکه ما است ، کسانی که مراکز داده را اداره می کنند ، زیرا آنها جلسات زیادی را در مورد همه این کارهای بدون ارزش برگزار کرده اند. ما گفتیم ، “ببینید ، آنچه كه ما می توانیم انجام دهیم این است كه مجموعه ای از رابط های برنامه سخت شده – API ها – را ایجاد كنیم كه به این دو گروه ، مهندسین برنامه و مهندسان شبكه ، اجازه می دهد جلسات نقشه راه را به جای این جلسات ظریف برگزار كنند. . “ما می خواستیم در یک معماری سرویس گرا ، جایی که همه خدمات ما در API های سخت شده ارائه می شوند و به اندازه کافی مستند شده اند تا همه بتوانند از آنها استفاده کنند ، استفاده کنیم.

به محض این که برای خودمان این طرح را ارائه دادیم ، بلافاصله مشخص شد که هر شرکتی در دنیا این خواسته را دارد. چیزی که واقعاً ما را متعجب کرد این بود که هزاران توسعه دهنده بدون تبلیغات زیاد و سرگرمی از آمازون به این API ها سرازیر شدند. و سپس یک معجزه تجاری اتفاق افتاد که هرگز اتفاق نیفتاده است – تا جایی که من می دانم بزرگترین شانس تجارت در تاریخ تجارت است. به مدت هفت سال با افراد همفکر روبرو نشدیم. شگفت انگیزه.

وقتی Amazon.com را در سال 1995 راه اندازی کردم ، Barnes & Noble Barnesandnoble.com را راه اندازی کرد و دو سال بعد در سال 1997 به بازار آمد. دو سال بعد ، اگر چیز جدیدی ارائه دهید بسیار معمولی است. ما کیندل را راه اندازی کردیم. بارنز و نوبل دو سال بعد Nook را راه اندازی کرد. ما اکو را شروع کردیم ؛ گوگل دو سال بعد Google Home را راه اندازی کرد. وقتی پیشگام هستید ، اگر خوش شانس باشید ، شروع دو ساله ای را شروع می کنید. هیچ کس شروع هفت ساله نمی کند و این شگفت آور بود.

من فکر نمی کنم که شرکت های بزرگ و مستقر نرم افزار سازمانی آمازون را به عنوان یک شرکت نرم افزاری سازمانی قابل اعتماد می دانستند ، بنابراین ما این مسیر طولانی را برای ساخت این محصول و خدمات شگفت انگیز و غنی از ویژگی داشتیم که خیلی جلوتر است و تیم نمی تواند این کار را انجام دهد. من تسلیم نمی شوم

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir