[ad_1]

“آیا ما برای نقشه محصول خود مسیر درستی را طی کرده ایم؟”
“آیا پیام بازاریابی ما با مخاطب بالقوه ما مطابقت دارد؟”
“آیا مشتریان ما واقعاً این ویژگی ها را می خواهند؟”

تصمیم گیری هوشمندانه در مورد هر مسئله ای می تواند روند آینده شرکت شما را تعیین کند.

این امر مستلزم آن است که با بیشترین عینیت ممکن به مشکلات نزدیک شوید. می توانید راه حل هایی را در نظر بگیرید ، آنها را مرتب کنید ، آزمایش کنید و بهترین راه حل را برای یک موقعیت پیدا کنید.

اما عینیت در بهترین حالت یک توهم است. تعصبات شما بخشی از آنچه شما را انسان می کند است.

شما وارد هر موقعیتی یا تعاملی با اطلاعات و فرضیاتی می شوید که می تواند روی س questionsالاتی که می پرسید تأثیر بگذارد. و این می تواند منجر به پاسخهایی شود که سوگیری شما را تأیید می کنند و به شما نتیجه می دهند که به سازمان شما کمک نمی کند ایده ها را آزمایش کند ، پیام ها را بهینه کند ، سرمایه گذاری ها را کنترل کند یا اینکه آیا ورود به بازار را ارزیابی می کند.

بنابراین ، چگونه مطمئن می شوید که راه حل هایی را ارائه دهید که تا حد ممکن مغرضانه باشند؟

چالش پاسخ های بی طرفانه
مکان طبیعی که ممکن است شما تمایل داشته باشید برای بینش عینی به آن متوسل شوید ، اعتماد مغزی سازمان شماست. توصیه های شما ، مدیران ، پنل های مشتری ، همکاران C-suite شما: این گروهی است که می دانید برای ارائه توصیه های خردمندانه و بی طرفانه ای که واقعاً نیاز دارید ، می توانید روی آن حساب کنید.

یا آن؟ تیم بازدید کننده شما احتمالاً از منافع سازمان شما مشترک است. بسیاری از آنها با سازمان شما و محصولات یا خدمات آن بسیار آشنا هستند. ممکن است آنها برای دیدن پاسخ های گذشته خیلی به مشکلات نزدیک شده باشند یا شهامت بحث و گفتگو در مورد ایجاد راه حل های کاملاً جدید و خلاقانه را داشته باشند.

تیم شما هر چقدر باهوش باشد ، اعضای آن ممکن است تمایل داشته باشند که مسیر درونی مسیر اشتباهی است و در عوض شما را به مسیری گسترده و روشن هدایت می کنند. اما اگر آن را ایمن بازی کنید ، ممکن است سازمان شما در وضعیت موجود گیر افتاده باشد – یا بدتر از آن – سهام خود را به شدت ارسال کنید و مشتریان شما به مسابقات سرازیر می شوند.

ماندن در دوره می تواند حتی مشکلات غیر قابل حل دیگری را برای شما به وجود آورد که مطمئن نیستید چگونه می توانید حل کنید.

به همین دلیل تجربه اشخاص ثالث بسیار ارزشمند است.

به شما این امکان را می دهد که از فرهنگ و طرز فکر شرکت خود خارج شوید ، از تعصبات و انتظارات خود بپرهیزید و برای تصمیم گیری دقیق و عینی از دیگران بیاموزید.

با این حال ، مهم است که مقامات شخص ثالث مناسب را برای نتایج موفقیت آمیز انتخاب کنید.

سه نوع تصمیم گیری
Larry E. Greiner و Robert O. Metzger مشاوره مدیریت ، سه نوع متخصص شخص ثالث را در تصمیم گیری استراتژیک طبقه بندی می کنند:

1. متخصص. متخصصان این گروه دانش عمیقی از مناطق خاص دارند. طبق تحقیق تاد ساکستون ، دانشیار استراتژی و کارآفرینی در دانشگاه کلی در دانشگاه ایندیانا ، این متخصص “دانش یا مهارت های خاصی را در ارتباط با صنعت یا عملکردی غیرقابل دسترسی می آورد”.

2. تحریک کننده. یک متخصص در این نقش می تواند به عنوان “مشاور تصمیم” عمل کند. ساکستون می نویسد ، هنگامی که در مراحل اولیه تصمیم گیری درگیر شود ، Provocateur می تواند “به شناسایی نیازهای اطلاعاتی حیاتی” کمک کند و “س difficultالاتی دشوار و شاید پیش بینی نشده بپرسد” علاوه بر این ، محرک ممکن است:
-از قضاوت بی طرف اطمینان حاصل کنید
-روش جدیدی را معرفی کنید
-تشخیص مشکلات و ارزیابی راه حل ها
وظایف را با مهارت های فنی انجام دهید
-دانش نهادی خود را تکمیل کنید

3. مشروعیت بخشیدن. این نقش ترکیبی ترکیبی از تجربه و تحریک است. مشروعیت دهنده می تواند فرضیه ای را که سازمان صحیح می داند آزمایش یا ارتقا دهد ، آن را آزمایش کند و یک تصمیم استراتژیک را محاسبه کند.
این که آیا شما متخصص ، تحریک کننده یا ترکیبی از هر دو را با مشروعیت درگیر می کنید ، در نظر بگیرید که چگونه این متخصصان می توانند به شما کمک کنند تا بر تعصب غلبه کنید.

پنج نوع تعصب
با متخصصان خارج از اعتماد مغزی خود صحبت کنید و کلید فرآیند تصمیم گیری را پیدا کنید. کلید دیگر آگاهی از پنج نوع تعصب و نحوه اطمینان از س askالهای بی طرفانه است.

پنج نوع تعصب وجود دارد که باید از آنها اجتناب کرد:

  • سوگیری در دسترس بودن مردم تمایل دارند آخرین تجربیات خود را به عنوان معتبرترین تجربه ترجیح دهند و سهواً باعث “سوگیری در دسترس بودن” شوند.
  • لنگر انداختن این نوع تعصب هنگامی بوجود می آید که س involvesال شامل گزاره ها یا اطلاعات خاصی باشد که منجر به پاسخ های مبتنی بر آن اطلاعات شود.
  • تعصب تعصب. س questionsالات قاب بندی که منجر به پاسخ تأیید نظرات شما می شوند ، شما را در مجموعه مفروضات خود قفل می کنند.
  • مسائل برجسته فرضیات شما ممکن است روی س questionsالاتی تأثیر بگذارد که پاسخ دهندگان را به سمت پاسخ های “درست” سوق دهد.
  • تعصب انگیزشی از آنجا که شما عمیقاً در صنعت خود سرمایه گذاری کرده اید ، ممکن است در مورد آن فرضیات محکمی داشته باشید که ممکن است درست باشد یا نباشد.

تصمیم گیری بی طرف
اگر برای جستجوی این سوگیری ها آموزش ندیده اید ، ممکن است بهترین تصمیم را نگیرید. به همین دلیل است که اغلب بهتر است به بیرون بالون نگاه کنید.

شرکتهایی که از استخدام متخصصین از کشورهای ثالث اجتناب می کنند ، ممکن است از ارزش متخصصان مطلع نباشند ، و تجربه خود را نه به عنوان یک سرمایه گذاری بلکه به عنوان یک هزینه وقت گیر در خارج از مناطق راحتی خود درک می کنند.

اما بسیاری از متخصصان هستند که می توانند داده های بی طرفانه و دقیق ارائه دهند که اطلاعات دقیق مورد نیاز شما برای رشد شرکت و کسب مزیت رقابتی را در اختیار شما قرار می دهد. آیا سازمان شما می تواند بدون آنها بزرگترین تصمیمات را بگیرد؟

بدانید که چگونه شبکه بیش از 700000 متخصص GLG می تواند به سازمان شما کمک کند تا از مشاوره ها ، نظرسنجی ها ، کارشناسان مربوطه و موارد دیگر ایده های جدیدی در https://glg.it بدست آورد.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir