[ad_1]

برای رقابت امروز ، شرکت ها باید توسط داده ها هدایت شوند. اما برای شرکت های بزرگ و متعلق به میراث ، این گفته آسان تر از انجام است. با وجود یک دهه سرمایه گذاری و پذیرفتن افسران ارشد داده ، این نظرسنجی از مدیران Fortune 1000 نشان داد که بسیاری از شرکت ها هنوز نه تنها با فن آوری های قدیمی بلکه همچنین فرهنگ های جاسازی شده ای مقاوم در برابر روش های جدید انجام کار دست و پنجه نرم می کنند. بیش از 90٪ شرکت های بررسی شده گزارش می دهند که فرهنگ بزرگترین سد پیش روی آنها است. در پاسخ ، رهبران باید سه کار انجام دهند: 1) ابتکارات داده خود را بر روی موارد با تأثیر بالا که مشخصاً مشخص شده اند متمرکز کنند ، 2) نحوه رسیدگی سازمان به داده ها را بررسی کنند و 3) به یاد داشته باشند که این تحول فرآیندی طولانی مدت است. که به صبر نیاز دارد. ، استحکام و تمرکز.

امروزه پیشرفت به عنوان یک شرکت اصلی به معنای هدایت اطلاعات است. شرکت هایی که از این جبهه عقب هستند ، طی دهه گذشته رقبای داده محور خود را در اختیار گرفتن سهم بازار و ورود به مشتری خود دیده اند و پیشگامانی مانند آمازون ، فیس بوک و گوگل ارزیابی های غالب بازار را توسعه می دهند. شرکت های بزرگ Fortune 1000 اکنون در تلاشند تا سرمایه گذاری زیادی در ابتکارات داده و هوش مصنوعی برای از بین بردن شکاف انجام دهند. برای سومین سال پیاپی ، سرمایه گذاری در ابتکارات داده ها و هوش مصنوعی تقریباً جهانی است و 99.0٪ از شرکت ها گزارش داده اند که در زمینه داده ها و هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده اند ، طبق یک مطالعه اجرایی جدید توسط NewVantage Partners ، یک شرکت مشاوره استراتژیک که وی در سال 2001 تأسیس کرد برای مشاوره دادن به شرکتهای Fortune 1000 در مورد مسائل مربوط به رهبری داده ها. اما امسال ، علی رغم افزایش سرمایه گذاری ، به نظر می رسد اکثر شرکت ها در تلاشند که این روند را ادامه دهند.

این نهمین نظرسنجی سالانه از مدیران C-suite به نمایندگی از شرکت های اصلی است که بر پیشرفت ابتکارات کلان داده ها و هوش مصنوعی (AI) در این شرکت ها تمرکز دارد. برای گزارش سال 2021 ، ما 85 شرکت Fortune 1000 و شرکت های پیشرو در صنعت را بررسی کردیم – بالاترین میزان مشارکت و نمایندگی از زمان بررسی در سال 2012 است. شرکت های شرکت کننده رهبران خدمات مالی ، علوم زندگی ، مراقبت های بهداشتی و خرده فروشی ، از جمله American Express ، Anthem ، Bank of America ، Bristol-Myer Squibb ، Capital One ، Cigna ، CVS Health ، Eli Lilly ، Glaxo Smith Kline ، JP Morgan Chase ، Liberty Mutual ، Mastercard ، McDonalds ، Merck ، Pfizer ، Sanofi ، Starbucks ، United Health ، VISA و والمارت در این سال ، رکورد 76.0٪ از پاسخ دهندگان نقش مدیر ارشد داده یا تحلیلگر ارشد را داشتند. پاسخ دهندگان به نظرسنجی شامل مدیران ارشد شرکت ها با نظارت و مسئولیت داده ها در شرکت های خود هستند.

تقریباً یک دهه پس از این مطالعه ، ما متوجه دو روند مهم شدیم. اول ، شرکت های بزرگ دائماً در ابتکارات کلان داده ها و هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کنند تا تلاش کنند تا داده محورتر شوند: 91.9٪ شرکت ها گزارش می دهند که سرعت سرمایه گذاری در این پروژه ها در حال تسریع است و 62.0٪ شرکت ها داده ها و سرمایه گذاری های هوش مصنوعی را گزارش می دهند بیش از 50 میلیون دلار دوم ، یافته های نظرسنجی امسال نشان می دهد که حتی با داشتن رکورد سرمایه گذاری متعهد ، شرکت ها همچنان تلاش می کنند تا از سرمایه گذاری های خود در داده های بزرگ و هوش مصنوعی ارزش کسب کنند و به سازمان های داده محور تبدیل شوند. اغلب با محیط های قدیمی داده ، فرآیندهای تجاری ، مجموعه مهارت ها و فرهنگ های سنتی که تمایلی به تغییر ندارند ، سنگین است ، به نظر می رسد شرکت های بزرگ با افزایش نیازها ، افزایش حجم داده ها و شرکت ها در تلاشند تا توانایی های داده های خود را افزایش دهند ، با چالش های بیشتری روبرو هستند.

در نظرسنجی سال 2021 ، شرکتهای Fortune 1000 کاهش شاخصهای اصلی را برای اندازه گیری موفقیت داده ها و سرمایه گذاری خود در هوش مصنوعی گزارش کردند. شرکت ها گزارش می دهند که برای پیشرفت – و در بسیاری از موارد حتی از دست دادن موقعیت – در مدیریت داده ها به عنوان یک دارایی تجاری ، ایجاد فرهنگ داده ، رقابت داده ها و تجزیه و تحلیل و استفاده از داده ها برای ایجاد نوآوری ، تلاش می کنند. تنها 29.2٪ گزارش می دهند که به نتایج کسب و کار تحول آفرین رسیده اند و تنها 30٪ گزارش می دهند که یک استراتژی داده ای به خوبی تدوین شده دارند. شاید مهمترین نکته ، فقط 24٪ از پاسخ دهندگان گفتند که فکر می کردند سازمانشان براساس داده ها در سال گذشته بوده است ، که 37.8٪ یک سال قبل افت کرده است – رقمی که نشان می دهد تلاش برای درج داده ها در فرایندهای تصمیم گیری به این اندازه نبوده است همانطور که رهبران قبلاً معتقد بودند موفق بودند.

اساس این پیشرفت کند چیست؟ برای پنجمین سال متوالی ، مدیران گزارش می دهند که چالش های فرهنگی – نه فناوری – بزرگترین مانع در ابتکارات داده است. در نظرسنجی سال 2021 ، 92.2٪ از شرکتهای کلیدی گزارش دادند که آنها همچنان با چالشهای فرهنگی مرتبط با همسویی سازمانی ، فرایندهای تجاری ، مدیریت تغییر ، ارتباطات ، مجموعه مهارتهای مردم و مقاومت یا عدم درک کافی روبرو هستند ، تا امکان تغییر را فراهم کنند. این نشان دهنده افزایش درصد بالای 80.9 درصدی شرکتهایی است که چالشهای فرهنگی را بزرگترین مانع موفقیت فقط چهار سال پیش عنوان کردند. همانطور که یک بار معلم مدیریت پیتر دراکر گفت: “فرهنگ استراتژی صبحانه را می خورد”.

این مقاومت فرهنگی اجتناب ناپذیر نبود ، اما ممکن است قابل پیش بینی باشد. تقریباً یک دهه پیش در سال 2012 ، اریک برینولفسون و اندرو مک آفی در این مقاله نوشتند بررسی تجاری هاروارد که داده های بزرگ انقلابی در مدیریت خواهد بود. پس چرا پس از نزدیک به یک دهه سرمایه گذاری در ابتکارات داده ، شرکت ها همچنان در تلاش برای تلاش برای داده محور هستند. یک پاسخ این است که برای تبدیل شدن به داده محور ، زمان ، تمرکز ، تعهد و پشتکار لازم است. سازمان های بسیار زیاد تلاش را به حداقل می رسانند یا در ارزیابی صحیح زمان مورد نیاز برای این نوع تحولات تجاری عمده فروشی موفق نیستند.

با توجه به این یافته ها ، مدیر ارشد داده و مدیران داده های شرکت باید سه توصیه عملی را در نظر بگیرند:

  1. سازمان ها می توانند با تمرکز بر ابتکارات داده های خود بر روی موضوعات یا کاربردهای تأثیر تجاری که به وضوح مشخص شده اند ، از آن بهره مند شوند. با شروع از آنجا که یک نیاز تجاری مهم وجود دارد ، مدیران می توانند به سرعت از طریق “سود سریع” که به شرکت کمک می کند ارزش را درک کند ، برای سرمایه گذاری در داده های خود اعتماد ایجاد کند و از این اعتماد برای شناسایی موارد دیگری از تأثیرات قوی برای ایجاد حرکت تجاری ، ارزش را نشان دهند. ما می بینیم که شرکت ها در زمینه توانایی های داده و فناوری سرمایه گذاری می کنند بدون اینکه تقاضای شغلی مشخصی بارها و بارها شکست بخورد.
  2. شرکت ها باید در نحوه تفکر درباره داده ها به عنوان سرمایه تجاری سازمان های خود تجدیدنظر کنند. داده ها مانند هر رودخانه در هر سازمانی جریان می یابند. این باید توسط ضبط و تولید از طریق مصرف و استفاده در بسیاری از نقاط طول مسیر کنترل شود.
  3. تحول تجاری مبتنی بر داده فرآیندی طولانی مدت است که به صبر و قدرت روحی نیاز دارد. سرمایه گذاری در مدیریت داده ها ، سواد داده ها ، برنامه هایی که باعث آگاهی از ارزش و تأثیر داده ها در داخل سازمان می شوند ، می توانند گامی در جهت درست باشند ، اما سازمان ها باید نشان دهند که مدتها در این سیستم بوده اند و سرمایه گذاری های خود را انجام دهید و هنگامی که نتایج بلافاصله اعلام نمی شود ، صبر و تحمل خود را از دست ندهید و منصرف نمی شوید.

اگرچه در سال گذشته شکست های آشکاری وجود داشته است ، اما شایان ذکر است که شرکت ها در دهه گذشته پیشرفت زیادی داشته اند. هنگامی که این مطالعه نزدیک به یک دهه پیش برای اولین بار آغاز شد ، شرکت های بزرگ تازه شروع به پذیرفتن داده های بزرگ و تأثیر تحول مورد انتظار کردند: Big Data و AI فرصت های نوپایی بودند که حداقل سرمایه دریافت می کردند. تعداد کمی از شرکت ها برنامه های رسمی را توسعه داده و تعهدات شرکتی را تدوین کرده اند. و عملکرد مدیر ارشد داده به جز در تعداد معدودی از شرکت ها وجود نداشت. در سالهای موقت ، درصد سازمانهایی که انتصاب یک مدیر ارشد داده را گزارش می دهند از 12.0 in در 2012 به 65.0 in در 2021 افزایش یافته است. جالب اینجاست که 81.0٪ از مدیران اجرایی نظرسنجی نشان می دهد که آنها چشم انداز خوش بینانه ای برای آینده داده ها دارند و هوش مصنوعی در شرکت های خود. شکی نیست که داده های بزرگ توسط جریان جرم جذب شده اند.

همچنین ممکن است درست باشد که هرچه شرکتها پیچیده تر می شوند ، می فهمند که در ابتدا میزان دستیابی به مراحل تبدیل داده را بیش از حد تخمین زده اند. امروزه ، بسیاری از شرکت ها با درک و پالایش بیشتر ناشی از یک دهه سرمایه گذاری ، دیدگاه انتقادی بیشتری را در پیش گرفته اند و متوجه شده اند که برای رقابت موفق برای داده ها و تجزیه و تحلیل ها ، باید بازی خود را حتی بالاتر ببرند. دیگر کافی نیست که به اندازه کافی خوب باشد. این نوار توسط رقبای داده محور آنها همچنان برداشته می شود.

نتایج نظرسنجی امسال به ما می گوید که حتی با پیشرفتی که در زمینه سرمایه گذاری و رهبری داده ها در شرکت های اصلی حاصل شده ، چالش های مهمی همچنان باقی مانده است. آنچه دست کم گرفته می شود این است که چه مدت طول می کشد تا تلاش برای تبدیل داده ها در شرکت های اصلی تأثیرگذار باشد ، زیرا آنها با سیستم های قدیمی ، فرهنگ های موروثی و در برخی موارد ، مجموعه مهارت های موروثی تحت فشار هستند. تبدیل شدن به یک سازمان داده محور یک شبه اتفاق نمی افتد. ایجاد فرهنگ داده یک فرایند است. این تلاش ها به مرور زمان انجام می شود. امروز ، داده های بزرگ و هوش مصنوعی عظیم هستند ، اما هنوز کارهای زیادی برای انجام وجود دارد.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir