[ad_1]

خلاصه

با بیماری همه گیر Covid-19 ، استفاده از سلامتی از راه دور افزایش یافته است ، و عواقبی برای پزشکان بالینی که قبلاً تحت نیازهای IT مراقبت های بهداشتی (به ویژه EHR) غرق شده اند. فرصتهای آینده برای سلامتی از راه دور باید برای پاسخگویی به نیازهای پزشکان طراحی شود ، اطمینان حاصل شود که فناوری مراقبت از بیمار را بدون کمک بیشتر به فرسودگی شغلی بهبود می بخشد.

xavierarnau / تصاویر گتی

رشته پزشکی در میانه یک تحول اساسی است که با ترکیبی از قانونگذاری و انطباق سریع به آن دامن می زند. این روند بیشتر در رشد سریع سلامت سلامت مشهود است. بررسی 16.7 میلیون ویزیت پزشکی از ژانویه تا ژوئن 2020 ، افزایش خیره کننده 2000٪ ویزیت های پزشکی از راه دور را نشان می دهد. برای برخی از بیماران من ، این توانایی مراجعه به کامپیوتر یا تلفن هوشمند زندگی آنها را تغییر می دهد. واضح است که ، بیماری همه گیر Covid-19 ، گرچه برخی از چالش برانگیزترین چالش ها را ارائه می دهد ، اما همچنین برخی از بهترین ویژگی ها را در سازمان های مراقبت های بهداشتی نشان داده است: انعطاف پذیری ، سازگاری و نوآوری.

با این حال ، ما هنوز از تأثیر کامل سلامت از راه دور نمی دانیم. آیا برای بیماران خوب خواهد بود؟ برای برخی ، این به معنای دسترسی به مراقبت است که در غیر این صورت به دلیل حمل و نقل محدود ، مسافت زیاد و سایر هزینه های غیر قابل تحمل غیرممکن است. اما خطرات ، از جمله پتانسیل تشخیص های از دست رفته و یافته های معاینه فیزیکی ، همچنان یک مشکل هستند. آیا برای تأمین کنندگان خوب خواهد بود؟ برای برخی ، این به معنای راحتی سفر نکردن به مطب و آرامش کار از راه دور در هنگام شیوع بیماری همه گیر است. اما بررسی بیش از یک میلیون بازدید الکترونیکی نشان داد که مصرف سلامتی از راه دور تقریباً دو برابر تعداد ساعات کار در هفته است ، بیشتر کارها در شب ها و آخر هفته انجام می شود ، در حالی که سوالات در مورد اثرات بهداشتی ادعاهای سو abuse استفاده همچنان وجود دارد. البته ، انفجار telehealth از شدت ضروری متولد شد. اما اگر ضرورت مادر اختراع باشد ، آیا همه اختراع خوب است؟ پاسخ ممکن است به چگونگی تصور موفقیت بستگی داشته باشد.

مسیر کمترین مقاومت

این تنش را می توان در تهیه پرونده الکترونیکی سلامت (EHR) مشاهده کرد. علی رغم وعده آنها ، پذیرش زودهنگام EHR به دلیل هزینه های بالای فناوری و قابلیت استفاده کم محدود بود. قانون فناوری اطلاعات سلامت برای بهداشت اقتصادی و بالینی (HITECH) هدف آن تعریف سطح پایین استفاده از طریق قانون است. و او موفق شد – تا سال 2017 ، 96٪ از بیمارستانهای ایالات متحده EHR های مجاز را پذیرفته اند. اما یک نتیجه ناخواسته از این تصویب سریع این بود که EHR ها ، در اصل به عنوان کاتالیزورهایی برای بهبود مراقبت از بیمار و سلامت پزشک تصور می شدند ، در عوض به منبع اصلی پریشانی پزشک تبدیل شدند. این پدیده در مطالعه اخیر ارزیابی قابلیت استفاده از EHR ها با استفاده از مقیاس قابلیت استفاده از سیستم (SUS) ، ابزاری معتبر طراحی شده برای اندازه گیری کارایی ، اثربخشی و رضایت یک سیستم الکترونیکی توصیف شده است. موتور جستجوی گوگل دارای رتبه A است. مایکروویو یا خودپرداز دارای درجه بندی B است. اما 10 سال پس از تصویب HITECH ، EHR ها همچنان از کاربران نهایی اصلی – پزشکان – درجه F دریافت می کنند.

مرکز پنجره

از همه مهمتر ، قابلیت استفاده از EHR به شدت با فرسودگی شغلی پزشک ارتباط دارد. دکتر تد ملنیک ، مدیر فلوشیپ انفورماتیک بالینی ییل و نویسنده اصلی این تحقیق گفت: “تصادفی نیست که اکنون به جایی که اکنون هستیم هستیم.” “قانون HITECH تصویب سریع EHR را تشویق می کند. برای احراز مشوق های فدرال ، تأمین کنندگان EHR محصولاتی را به بازار وارد کردند. هیچ وقت برای IT مراقبت های بهداشتی وجود نداشت تا بتواند به صورت آلی با قابلیت استفاده و تجربه کاربر مقابله کند. اکنون ما با سیستم های قدرتمند اما دست و پا چلفتی هستیم که خدمات درمانی دیجیتالی را با هزینه ارتباط کلینیک و بیمار انجام داده اند. “

با گذشت زمان ، EHR ها نیز پیچیده تر می شوند. با هر نیاز اضافی (به عنوان مثال ، انطباق با الزامات صورتحساب ، افزایش دسترسی بیمار) ، EHR ها گسترش می یابند و دارای قابلیت های جدیدی هستند. اما یک م keyلفه اصلی به طور مداوم در طراحی ابزار از بین رفته است: درک منسجم از چگونگی تأثیر آن بر تأمین کنندگان. در صورت عدم تمرکز ، تکامل این سیستم ها مسیر کمترین مقاومت را دنبال می کند – مسئولیت های اضافی به طور پیش فرض به دوش تأمین کنندگان است. بنابراین ، موضوع این نیست که EHR ها ناقص هستند. یعنی نقص آنها به طور نامتناسب بر تأمین کنندگان تأثیر می گذارد.

ده سال پس از تصویب قانون HITECH ، کار در خانه و آخر هفته ها – که “زمان خواب پیژامه” نامیده می شود – به استاندارد صنعت تبدیل شده است ، در حالی که فرسودگی شغلی مربوط به EHR بدترین راز نگهداری شده در صنعت است. در حقیقت ، 70٪ پزشكانی كه از EHR استفاده می كنند ، فاجعه ای در زمینه فناوری اطلاعات سلامت (HIT) گزارش می كنند. و اگر قصد بهبود رضایت از تعامل پزشک و بیمار بود ، این نتایج هنوز محقق نشده است. در حقیقت ، تحقیقات سفر در زمان نشان می دهد که پزشکان دو برابر بیشتر از وقت بیماران خود در صفحه نمایش خود می گذرانند. در حقیقت ، با عجله برای پیاده سازی یک راه حل ، مراقبت های بهداشتی جعبه دیجیتال پاندورا را باز کرد و دهه آینده را صرف تلاش برای بازگرداندن زخم به خزانه کرد.

انقلابی در ارتباطات دیجیتال

اخیراً ، انقلاب ارتباطات دیجیتال با هدف تلاش برای افزایش دسترسی بیماران به ارائه دهندگان آنها و اطلاعات پزشکی ، به سمت بالا در مراقبت های بهداشتی راه اندازی شده است. متداول ترین مثال پورتال بیمار و سبد خرید است – ابزاری که از طریق آن بیمار می تواند پیامی را مستقیماً به نامه ورودی ارائه دهنده ارسال کند. ظهور پورتال های بیمار و ارسال پیام به طور مستقیم به ارائه دهنده ، انتظارات در دسترس بودن فوری را افزایش داده و “خروج از سیستم” برای ارائه دهندگان را بسیار دشوار کرده است. جای تعجب نیست که دریافت بیش از میانگین پیام در سبد با 40٪ احتمال فرسودگی شغلی ارائه دهنده ارتباط دارد. دکتر کریستین سینسکی ، معاون رضایت شغلی انجمن پزشکی آمریكا ، توضیح می دهد كه این سبد دو بار را بر دوش پزشكان می گذارد و “انتظار می رود كه آنها 24 ساعت در روز ، 7 روز هفته در دسترس بیماران خود باشند ، و نیاز به کار بعد از ساعتها فقط برای انجام کار. “

این یک اصلاح اساسی از فرایندهای فعلی ما را پیشنهاد می دهد ، که بر روی چندین عامل اساسی متمرکز شده است: تعیین انتظارات روشن در مورد زمان و چگونگی عرضه کنندگان. و مدیریت تیم نامه های ورودی. EHR ها ابزاری قدرتمند اما جدید هستند. توسعه هنجارهای فرهنگی پیرامون استفاده از آنها کلید مدیریت انتظارات است. در این بین ، مشارکت پرستاران و دستیاران پزشکی در مدیریت صندوق ورودی می تواند برای حمایت از مسائل تریاژ که نیاز به ارائه دهنده دارند ، در مقایسه با مواردی که بدون آنها مدیریت می شود (مثلاً مراجعه از داروخانه به یکی دیگر). این مرحله به یک تیم ایمن و پایدار و آموزش مداوم نیاز دارد. اما مانند گذشته ، متوجه شدیم که ما در حال جبران و تلاش برای از بین بردن کاستی های طراحی مفهومی ذاتی هر دو قانون و EHR ها هستیم.

از ربات های چت گرفته تا EHR های هوشمند ، نویدبخش فناوری های جدید می تواند به کاهش بار برخی از ارائه دهندگان کمک کند. اما حتی اگر ما برای کاهش بار نامه های دریافتی تلاش کنیم ، این سوال اصلی باقی می ماند: آیا ما باید بدون اجرای تدابیری که از با ارزش ترین و اغلب شکننده ترین دارایی محافظت می کند ، سرعت اجرای محصولات و قوانین را ادامه دهیم – خود متخصصان بهداشت . دکتر راتوانی ، مدیر مرکز ملی عوامل انسانی در MedStar Health ، این مسئله را یکی از موضوعات اصلی نوآوری در مراقبت های بهداشتی می داند: «فناوری های جدید سلامت دیجیتال ظرفیت های عظیمی را ارائه می دهند. با این حال ، برای اینکه این فناوری ها نتایجی برای بیمار به همراه داشته باشند ، همه ما می خواهیم همراه با بیمار طراحی ، توسعه و پیاده سازی شوند. و نیازهای بالینی در نظر گرفته می شود. “

بازنگری در نوآوری

در مراقبت های بهداشتی ، سالهای آینده توسط EHR پیچیده تر ، افزایش دسترسی دیجیتال به بیماران ، انفجار داروی شخصی و انطباق گسترده هوش مصنوعی تعریف می شود. همه آنها ابزارهای ضروری در دوره جدید خواهند بود و هنوز ناشناخته های بسیاری را به همراه دارند. اطمینان از اینکه این ابزارها به هدف خود می رسند ، ما نیازمند آن خواهیم بود که فراتر از مسیر کمترین مقاومت فکر کنیم. در عوض ، مداخلات جدید باید شامل طراحی آگاهانه ای باشد که تأثیر نوآوری را بر کلیه سهامداران اصلی از جمله تأمین کنندگان در نظر بگیرد. تد ملنیک شش اصل اساسی طراحی HIT را بیان می کند که می تواند به موفقیت آن کمک کند:

  • مراقبت از بیمار را در اولویت خود قرار دهید: به خاطر سپردن این هدف اصلی HIT می تواند اطمینان حاصل کند که ایمن ، موثر و کارآمد باقی می ماند.
  • تیمی را با مهارت های مناسب جمع کنید: طراحی موفق مستلزم معرفی دیدگاهها و مجموعه مهارتهای مختلف است. برای اطمینان از عملکرد ، پایداری و حمایت ذینفعان مختلف از تعامل دقیق متخصصان در زمینه عوامل انسانی ، امور مالی ، بهداشت عمومی و رفاه تامین کنندگان ، از جمله موارد دیگر ، لازم است.
  • بی امان می پرسم چرا: پرسیدن اینکه چرا کارها به روش خاصی انجام می شود می تواند اطمینان حاصل کند که HIT در یک چرخه گیر نمی کند “ما این کار را می کنیم زیرا همیشه این کار را انجام داده ایم.”
  • آن را پیچیده نکنید: استفاده از اصول عامل انسانی می تواند به طراحی بصری و کاربرد آسان کمک کند.
  • داروینی باشید: نوآوری را آزمایش کنید و فقط بهترین ویژگی ها را در هر مرحله حفظ کنید.
  • جنگل را به خاطر درختان از دست ندهید: پیامدهای بالقوه ناخواسته تعاملات انسانی و تکنولوژیکی را با هر اصلاح طرح ارزیابی کنید.

به این مورد دیگری اضافه می کنم:

  • عیب یابی ، نه راه حل: اغلب ، مراقبت های بهداشتی پیش از شناسایی مشکلات واقعی ، رفع راه حل های حمایتی را پیش بینی می کند. در هر مرحله از طراحی فرآیند ، ارزیابی مجدد مهم این است که راه حل های پیشنهادی به چه موضوعات اصلی می پردازند. این می تواند به شما کمک کند تا از دام تصمیم گیری جلوگیری کنید

سرانجام ، یادآوری این نکته ضروری است که فناوری های بهداشتی در خلا وجود ندارند. به همین ترتیب ، باید صنایع دیگری را که با موفقیت طراحی کاربر محور را پیاده سازی کرده اند ، در نظر بگیرد. به هر حال ، با بیش از 40 درصد پزشکان فرسودگی شغلی ، بیش از حد به اصلاح آن بستگی دارد.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir