[ad_1]

کار از راه دور به شکل استرس مزمن و فرسودگی شغلی شکل می گیرد. پرورش هوشیاری در محیط آنلاین ما راهی برای مبارزه با این کاهش انرژی است. نویسندگان توصیه می کنند برای کاهش سطح استرس و ارتباط مجدد با هدف خود ، سه اصل هوشیاری را در کارهای دور از خود اعمال کنید. ابتدا با از بین بردن عوامل حواس پرتی و تمرکز بر احساس خود در مورد افرادی که با آنها صحبت می کنید ، به تیم خود حضور دهید. به جای اینکه به آینده فکر کنید ، در لحظه باشید و به جایی که اکنون هستید تمرکز کنید. در آخر ، با تمرین گوش دادن عمیق و توجه دقیق به فراگیری ، اتصال و انجمن را فعال کنید. دورکاری نباید مانعی برای توانایی شما در ارائه حضور رهبری ، همدلی و ارتباط با همکاران و ایجاد اجتماعات قوی در محل کار باشد.

جای تعجب نیست که کار در اینترنت انرژی و انعطاف پذیری ما را از بین می برد. شواهد نشان می دهد که بسیاری از ما ساعات طولانی تری کار می کنیم ، از استرس مزمن رنج می بریم و در سطوحی می سوزیم که دنیا هرگز شاهد آن نبوده است. در عین حال ، ما آرزو می کنیم روابط اجتماعی خود را از دست بدهیم و گاهی تنهایی و اندوه عمیقی را در تنهایی تجربه می کنیم. برای اینکه انرژی خود را بازیابیم ، لذت تازه ای در کار خود پیدا کنیم و واقعاً با همکاران و دوستان خود ارتباط برقرار کنیم ، باید راه هایی برای جلوگیری از سر و صدا در واقعیت مجازی خود پیدا کنیم.

یکی از راه های این کار پرورش ذهن آگاهی – بصورت آنلاین است.

ذهن آگاهی انتخابی است که ما برای حضور در اینجا و اکنون انجام می دهیم: این لحظه ، در این جلسه ، با این شخص یا گروهی از افراد. تحقیقات نشان می دهد که بیشتر فعالیتهای زندگی کاری ما ، از کار مستقل تا جلسات تیمی و یک به یک ، از انجام دقیق آنها سود می برد. همانطور که مکث می کنید ، با دیگران تماس می گیرید ، یا جلسات را با چند لحظه مراقبه یا تأمل شروع می کنید ، سطح استرس کاهش می یابد و ما احساس می کنیم بیشتر با هدف خود و دیگران در اتاق ارتباط داریم. ما بهتر گوش می دهیم و احساس خوشبختی می کنیم.

اما چگونه می توان در دنیای کار آنلاین مراقب بود؟ چگونه (از نظر جسمی) فاصله زیادی از یکدیگر نداشته باشیم ، چگونه می توانیم واقعاً برای دیگران حضور داشته باشیم؟

آنچه ما از سال 2020 آموخته ایم این است که کار آنلاین و از راه دور مانعی برای ظرفیت ما در ارائه حضور رهبری ، همدلی و ارتباط با همکاران و ایجاد جوامع قوی در محل کار نیست. برخلاف تصورات غلط رایج ، برای تمرین ذهن آگاهی نیازی به عقب نشینی در قله کوه یا بالش مراقبه نیست. این کار را می توانید هنگام کار در خانه انجام دهید ، مانند:

  • مکث کنید و توجه کنید که ذهن متفکر شما کجاست
  • هدفمند آگاهی خود را به مردم و زمینه هایی که عملا با شما هستند ، برسانید
  • داستان ها ، برنامه ها ، قضاوت ها و منافع خود را متوقف کنید تا حضور کامل آنلاین خود را اثبات کنید ، این را می توان با تماس چشمی ، حالت های صورت گرم و پاسخگو و چند وظیفه به حداقل رساند

شما می توانید این سه اصل مراقبت را در رانندگی و مدیریت آنلاین اعمال کنید.

از بودن: حضور خود را پیشنهاد دهید. این اقدام از ویژگیهای بارز مدیران است. این همان چیزی است که برای آن مورد توجه و اندازه گیری قرار می گیرند: آنها ایجاد ، دستیابی ، تولید ، سازماندهی ، کنترل می کنند. محیط های کاری دورگه و ترکیبی جدید مدیران را به سمت الگوهای “ساخت” بیش از حد سوق می دهد. اما گاهی اوقات شما کی هستید و چگونه هستید بودن ممکن است مهمتر از اقدامات شما باشد.

برای پرورش اعتماد و ایجاد انگیزه و الهام بخشیدن به دیگران ، به نحوه برخورد با آنها توجه کنید. آیا شما آرزو دارید یا حواس پرتی دارید؟ آیا ذهن شما در جلسه بعدی است یا لیست کارهای شما؟ برای ارتقا the کیفیت حضور رهبری خود با دیگران ، مدتی وقت بگذارید تا در هنگام ورود به جلسه جدید به وضعیت جسمی و عاطفی خود فکر کنید. با حضور مجازی خود ، چه انرژی را به این مجموعه از همکاران یا مشتریان منتقل می کنید؟ آیا مکالمه دشواری که اخیراً با شخص دیگری داشته اید را در این گفتگوی جدید معرفی خواهید کرد؟ آیا احساس آرامش و اطمینان خاطر خواهید داشت؟

حضور خارجی (یا فقدان آن) محسوس است. وقتی کسی صحبت می کند ، آیا شما از لحظه استفاده می کنید تا ایمیل خود را بررسی کنید ، متن ارسال کنید یا قرار ملاقات بگذارید؟ ممکن است فکر کنید هیچ یک از این موارد در زمینه کار آنلاین نشان داده نمی شود. اما درست مثل یک اتاق جلسه حضوری ، شرکت کنندگان مجازی می دانند که آیا شما واقعاً با آنها حضور دارید یا نه – احساسات و توجه می توانند از مرزهای مجازی ساطع ، احساس و مسری شوند. حتی در یک تالار شهر بزرگ آنلاین ، مخاطب می تواند احساس کند که گوینده واقعاً با اوست یا اگر بیشتر مخاطب در جای دیگری باشد ، او صحبت می کند.

با کار از راه دور مثالی بزنید. دوربین خود را روشن کرده و در صورت امکان از دیگران بخواهید این کار را انجام دهند. اطمینان حاصل کنید که دیگران با برقراری ارتباط چشمی می توانند حضور شما را درک کنند و از بدن و وضعیت بدن شما برای انتقال علاقه و همدلی استفاده کنند. اگر می دانید که فقط نمی توانید نگاه کنید ، این اعلان های ایمیل وسوسه انگیز را خاموش کنید.

تغییر تمرکز روی احساسات به معنای درست نبودن اوضاع نیست. و هیچ یک از این تغییرات در آگاهی و توجه شما بیش از چند دقیقه طول نمی کشد. اما آنها بر شما و کسانی که با آنها کار می کنید تأثیر می گذارند.

از آینده تا امروز: اکنون اینجا باشید. به مدیران آموخته می شود كه بی رحمانه برای آینده برنامه ریزی كنند. هنوز هم ، همیشه فکر کردن در مورد اهداف ماه آینده یا سود سال آینده می تواند به معنای از دست دادن زندگی امروز شما باشد. اگر در فکر ، برنامه ریزی “گام بعدی” یا نگرانی در مورد اتفاقی که ممکن است نیفتد ، هستید ، از فرصت های مهم برای برقراری ارتباط و تقویت دیگران صرف نظر می کنید.

کمی وقت بگذارید و از کار خود فاصله بگیرید و با چشم انداز به کارهای خود نگاه کنید – از بالکن به پایین نگاه کنید. در حال حاضر چه چیزی یا چه کسی مهم است؟ از خود بپرسید: آیا من فکر می کنم زندگی خود را به تعویق بیندازم که همه چیز خوب ماه آینده ، سال آینده یا زمانی که محاصره ها و محدودیت های همه گیر تمام شود ، خواهد آمد؟ به تعویق انداختن زندگی می تواند ناراحتی و استرس را تشدید کند. ما منتظر بهتر شدن اوضاع هستیم ، اما اکنون همه چیزهای کوچک زیبا را در اطراف خود نمی بینیم: تفریح ​​در کنار خانواده ، پیاده روی صبحگاهی یا دویدن ، به اشتراک گذاشتن یک لحظه خاص یا جشن گرفتن با همکاران.

دفعه بعدی که در یک جلسه مجازی قرار گرفتید و متوجه فریب خوردن ذهن خود شدید ، خود را حفظ کنید. ذهن خود را به جایی که بدن شماست برسانید در حقیقت است – این لحظه فعلی ، همین جا ، همین الان. چند ثانیه وقت بگذارید تا با استفاده از حواس خود ، آگاهی خود را در حال حاضر رفع کنید. اگر می توانید به بیرون نگاه کنید و آسمان یا سبزی را که قابل مشاهده است ، به خود بگیرید. شانه ها و فک خود را شل کنید. بازدم را انجام دهید. این ارتباطات لحظه ای با حواس فیزیکی شما راهی برای حضور بیشتر است. به اشتراک گذاشتن برخی سخنان سپاسگزارانه برای افرادی که ظاهر می شوند و آنچه در اینجا و اکنون وجود دارد می تواند به دیگران در مکث و توجه کمک کند. آنها ممکن است متوجه شوند که تجربه کرده اند و ممکن است ترجیح دهند تنظیم کنند تا اینکه تنظیم کنند. نشان داده شده است که تمرین تکنیک های ذهن آگاهی از این قبیل باعث افزایش روحیه ، ارتقا، رفاه و بهبود کلی سلامت روانشناختی می شود.

از من به شما: فعال کردن اتصال و انجمن. وقتی مردم در مورد جایی که او صحبت می کنند صحبت می کنند مال شما ذهنیت؟ با آنهاست؟ یا منتظرید تا با نظر یا تجربه خود فاصله ای ایجاد کنید؟ آیا می توانید برنامه های خود را متوقف کنید و خودخواهی نیازهای افراد تیم را می شنود؟ سعی کنید گوش دادن را عمیق کنید. سعی کنید بدون اینکه بخواهید مردم را “درست” کنید یا (شاید بی صدا) اصرار داشته باشید که آنها بر چیزها غلبه می کنند ، گوش کنید. گوش دادن عمیق سخاوتمندانه است. سخنران را تشویق کنید که راه پیش رو را پیدا کند و بیان کند. آنها ارزیابی می کنند و با استفاده از آن قدرت می یابند ، راه یا راه حل خود را پیدا می کنند.

در کار ما برای توسعه قوه مجریه ، دریافته ایم که جلسات مجازی می تواند موانع صحبت مردم و شنیدن و احساس صدا و حضور آنها را کاهش دهد. به عنوان مثال ، ابزارهایی مانند نشانگرهای بالا بردن دست و ویژگی های گپ همزمان افراد را قادر می سازد تا بینشی ارائه دهند و سهم خود را نشان دهند. علاوه بر این واقعیت که همه دارای یک پنجره به همان اندازه بزرگ و فقط یک عکس فوری در یک جلسه مجازی هستند ، این امر می تواند باعث کاهش کلیشه ها ، سلسله مراتب و اختلاف قدرت شود ، زیرا برخی نشانگرهای فیزیکی و وضعیت حذف می شوند. به عنوان یک رهبر توجه ، از حضور در جمع آگاه باشید و به مشارکت توجه ویژه ای داشته باشید. خوشامد بگویید و نظر مردم را جویا شوید ، مخصوصاً کسانی که معمولاً زیاد حرف نمی زنند

حفظ ابراز صراحت و آسیب پذیری می تواند به پرورش فرهنگ قدردانی و ایمنی روانی کمک کند. به عنوان یک رهبر ، می توانید در مورد مکانی که در آن لحظه قرار دارید ، آسیب پذیری ارائه دهید ، که این امر باعث می شود دیگران فضای واقعی خود را بیان کنند. شما می توانید نیازهای کودک یا والدین بیمار را در مراقبت از بزرگسالان دستکاری کنید. شرایط کار آنلاین گاهی اوقات به این معنی است که باید واقعی تر شویم. افراد از اتاق نشیمن و اتاق خواب خود استفاده می کنند. آنها خانواده ، حیوانات خانگی و سایر نیازهای خوابگاهی رقابتی دارند. ما باید ماسک های اداری ، آرایش و هویت کاری ثابت خود را برداریم و اجازه دهیم دیگران بیشتر ما را ببینند. این مطمئناً چیز خوبی بود.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir