[ad_1]

در بحبوحه همه گیری ، مدیران شرکت های جهانی به امید زنده ماندن از شوک های بهداشتی و اقتصادی مداوم ، بر مشکلات اقتصادی و عملیاتی خود تمرکز کرده اند. آنها سلامت و ایمنی کارکنان را در اولویت قرار می دهند ، از فرهنگ شرکت ها محافظت می کنند و اطمینان حاصل می کنند که شرکت های آنها به طور موثر کار می کنند.

با این حال ، اکنون زمان مناسبی برای تمرکز رهبران شرکت ها بر روی مجموعه عمیق تری از مسائل کارمندان است که در دوره پس از Covid بر شرکت ها مسلط خواهند شد. حداقل پنج س aboutال در مورد “مردم” وجود دارد که شرکتها هنگام ظهور از بیماری همه گیر و فراتر از آن باید به آنها پاسخ دهند.

چگونه نیروی کار انسانی و اتوماسیون را متعادل می کنیم؟

حتی قبل از سقوط Covid-19 ، اقتصاددانان تخریب قابل توجه شغل به دلیل اتوماسیون را پیش بینی کردند. تجزیه و تحلیل برای سال 2019 توسط اقتصاد آکسفورد پیش بینی می کند که تا سال 2030 تا 20 میلیون شغل تولیدی در سراسر جهان به دلیل اتوماسیون از بین برود.

با همه گیری ، زودتر از آنچه پیش بینی شده بود می توان بنگاه های خودکار و کمتر توسط انسان محور مشاهده کرد. نتیجه گیری و سایر سیاست های محدود کننده بهداشت عمومی منجر به سقوط بی سابقه تقاضای جهانی و انقباض همزمان اقتصاد جهانی شده است. بسیاری از شرکت ها قبلاً اخراج ها را اعلام کرده اند ، در حالی که برخی دیگر با اتوماتیک شدن شرکت ها اخراج بیشتری را پیش بینی می کنند. در کل ، ایالات متحده از زمان ابتلا به بیماری همه گیر نزدیک به 10 میلیون شغل خود را از دست داده است.

به همین ترتیب ، شرکت ها باید برنامه ریزی کنند تا با تأخیر در دیجیتالی شدن ، و همچنین جهت گیری مجدد ساختار شرکتی ، برای کاهش شغل تهاجمی تری برنامه ریزی شود. این شامل جذب کارگران با مهارت برای آینده و تجهیز نیروی کار فعلی به مهارت های فن آوری مورد نیاز برای محیط چالش برانگیز فردا است.

با توجه به جدی بودن این مشکل ، مدیریت ارشد ، به همراه هیئت مدیره ، باید در برنامه ریزی انتقال نیروی انسانی به نیروی خودکار شرکت کنند. این انتقال یک تغییر ساختاری یک نسل است که نحوه فعالیت یک شرکت را دوباره تعریف می کند و بنابراین مدیریت ارشد باید با در نظر گرفتن تعدادی سوال اساسی به آن نزدیک شوند: اندازه ایده آل نیروی کار چیست و شرکت باید چه میزان سرمایه را متعهد شود آن را پشتیبانی می کند؟ دیگر به کدام عملیات و نقشها نیازی نخواهید داشت؟ شرکت باید در کدام حوزه ها و نقش های نوظهور سرمایه گذاری کند؟ چه شاخص هایی می تواند مدیریت را ارزیابی کند تا انتقال روان به نیروی کار خودکارتر را ارزیابی کند؟ چه سرمایه هایی برای بازآموزی و جذب نیروی کار در آینده باید انجام دهند؟

از نظر رویکرد ، مدیریت ارشد باید به طور فزاینده ای نسبت به کارمندان خود ، جوامعی که در آن کار می کنند و نگرانی های اجتماعی ناشی از تهدید بیکاری گسترده حساس باشد. به عنوان مثال ، برخی از شرکت ها با توسعه صندوق های سرمایه گذاری یا استخدام کارمزد برای پرداخت کارکنان اخیراً اخراج شده به صورت قراردادی یا آزاد ، رویکرد متفاوتی به تعدیل نیرو دارند.

برنامه شما برای کار از راه دور چیست؟

شرکت ها باید با برنامه های کار مدیریت از راه دور برای سازمان های خود پیش بروند. مدیریت باید س questionsالاتی را مطرح کند ، از جمله: در چه بخشی از کار از راه دور یک شرکت می تواند به طور موثر عملیات خود را در طولانی مدت مدیریت کند؟ کدام قسمت از خط تولید به طور طبیعی مجهز هستند که از راه دور قابل توسعه هستند؟ آیا شرکت می تواند به جای اتخاذ یک سیاست مشترک ، برنامه های کاری از راه دور را برای افراد تنظیم کند؟ چگونه شاخص های عملکرد ، دستمزد و ارتقا existing موجود با محیط کار دورتر مقابله می کنند؟ چگونه یک شرکت می تواند فرهنگ خود را در میان کارهای دورتر حفظ کند؟

یک روش تهیه برنامه کاری بر اساس نسبت بین ساعات کار مشترک و منفرد یک کارمند متوسط ​​است. به عنوان مثال ، یک برنامه کاری ممکن است چنین فرض کند که 60 درصد کار یک کارمند فردی مشارکتی ، رو در رو ، دفتر مستقر ، جذاب است ، در حالی که 40 درصد کار فردی است و می تواند از راه دور انجام شود. مدیریت برنامه کاری را آماده می کند تا کارمندان سه روز از پنج روز را در دفتر کار کنند و از راه دور برای دو روز باقی بمانند. به طور طبیعی ، نسبی که مدیریت بر اساس آن تاسیس می شود توسط صنعت خاصی که یک شرکت در آن فعالیت می کند هدایت می شود و میزان همکاری با کار فردی تعیین کننده تجارت است.

البته ، انتقال به یک نیروی کار دورتر س questionsالات چالش برانگیزی را ایجاد می کند – به عنوان مثال ، شرکت چگونه منافع خود را با ترجیحات هر کارمند متعادل می کند؟ بسیاری از کارمندان دیگر مایل به کار در خانه هستند و استدلال می کنند که یک بیماری همه گیر نشان داده است که این امکان وجود دارد. پیچیدگی اضافی از این س ofال ناشی می شود که آیا مدیریت مجبور است یک کار تیمی از راه دور را به صورت جداگانه یا فردی تنظیم کند.

و علاوه بر این ، شرکت ها چگونه باید از فرهنگ خود محافظت کنند زیرا نیروی کار بیشتر حواس او پرت می شود و کارگران از راه دور کار می کنند؟ به طور خاص ، چگونه اطمینان حاصل خواهید کرد که همه کارمندان ، به ویژه کارمندان جدیدتر و جوان که هنوز ارتباط برقرار نکرده اند ، با فرهنگ و هدف شرکت ارتباط داشته باشند و احساس انزوا و ارتباط با تیم نداشته باشند؟

در نهایت ، شرکت ها باید اطمینان حاصل کنند که کار از راه دور پایدار است ، به این معنا که از فرهنگ شرکت محافظت می کند ، به شرکت امکان رشد می دهد ، شرکت سودآور است و نیازهای مشتری و جامعه را برآورده می کند ، در حالی که خانه ای برای شادی و آرامش است. کارمندان متعهد به عنوان مثال شرکت فناوری گیتلب نشان داده است که مدل “کار از خانه” می تواند کارساز باشد زیرا تقریباً با کارگر 100 درصد از راه دور کار می کند.

چگونه به اطمینان از سلامت روان کارمندان کمک می کنید؟

گزارش سال 2018 کمیسیون لانست نشان می دهد که سلامت روان می تواند تا سال 2030 حدود 16 تریلیون دلار برای اقتصاد جهانی هزینه داشته باشد. علاوه بر هزینه های مستقیم مراقبت های بهداشتی ، داروها و سایر روش های درمانی ، هزینه ها شامل از دست دادن بهره وری است.

در طی 25 سال گذشته ، به گفته ویکرام پاتل ، نویسنده کمیسیون Lancet ، بیماری های روانی در سراسر جهان “به طرز چشمگیری” افزایش یافته است ، که بخشی از آن به جوامع پیری و بیشتر کودکان نوجوان گفته می شود و این روند در دهه های آینده نیز ادامه خواهد یافت. و همه گیری این مشکلات را تشدید می کند ، کارکنان احتمالاً در سالهای آینده با اضطراب ، افسردگی ، فرسودگی ، ضربه و PTSD دست و پنجه نرم می کنند.

با بودجه های تنگ ، از شرکت های بیشتری خواسته می شود تا مسئولیت بیشتری را در این زمینه به عهده بگیرند. اگرچه بسیاری از شرکتها از قبل دارای ملاحظات بهداشت روان هستند ، اما از نظر هزینه ها ، ارائه خدمات بهداشت روان و پیامدهای عملی گسترده تر برای سازمانها ، کار بسیار بیشتری باید انجام شود. به طور خاص ، شرکت ها باید در ارائه مشاوره بهداشت روان به کارمندان و خانواده های آنها و بودجه درمان های تجویز شده و همچنین ترویج فرهنگی که در آن کارمندان احساس اطمینان می کنند تا نگرانی های خود را برطرف کنند ، کشف کنند.

چگونه ذینفعان را درگیر می کنید؟

مشکلات مردم دیگر فقط مربوط به کارمندان شرکت نیست. خواه رگولاتورها ، مشتریان ، سهامداران یا جوامع ، بسیاری از سهامداران شرکتها بیشتر سر و صدا می کنند و انتظار دارند جزئیات همه چیز از دستمزد متوسط ​​و شرایط کارگران گرفته تا منشا و تأثیر محصولات آنها بر محیط باشد. کارمندان جزئیات مربوط به فرهنگ و شیوه های شرکت را در سیستم عامل های دیجیتال مانند Glassdoor ، Blind و The Layoff به اشتراک می گذارند. شکایت مشتری در شبکه های اجتماعی می تواند در یک لحظه ویروسی شود.

شرکت ها برای ایجاد این بازخورد و تشویق به تعامل بهتر با همه ذینفعان نیاز به ایجاد استراتژی ها ، مهارت ها و فرآیندهای جدید دارند. این به معنای گرفتن نظرات و مشارکت در دیدگاه کلیه ذینفعان در روند تصمیم گیری شرکت است. سیستم عامل های دیجیتالی که به صورت پیشگیرانه استفاده می شوند ، مدیریت را قادر می سازند تا احساسات دست اول و بدون فیلتر مشتری و کارمندانی را که ممکن است بخواهند به آنها پاسخ دهند ، به موقع کنترل کند.

آیا هدفی را دنبال می کنید که از جامعه حمایت کند؟

سرانجام ، رهبران شرکت ها باید سازمان های خود را سازگار کنند تا هدف گسترده ای فراتر از بازده سهامداران را منعکس کند. شرکت ها در حال حاضر به سمت یک رویکرد گسترده تر حرکت می کنند ، همانطور که در میزگرد تجارت 2019 نشان داده شده است ، که در آن صدها شرکت بزرگ جهانی در پیگیری یک هدف شرکت گسترده تر شرکت می کنند ، وعده می دهند که اساساً شهروندان شرکتی خوبی هستند.

شهروند شرکتی بهتر بودن به معنای این است که شرکت ها باید با مسائل پیچیده ای روبرو شوند از جمله: چه کسی را باید به عنوان یک کارمند در نظر گرفت؟ فقط کارگران تمام وقت در لیست شرکت یا تعریف کارمند باید گسترش یابد تا شامل پیمانکاران فرعی ، تأمین کنندگان و کارگران با قرارداد صفر شود؟

مدیریت همچنین باید در نظر داشته باشد که آیا دیجیتالی سازی تلاش برای متنوع تر و فراگیرتر شدن را تضعیف می کند ، به ویژه اگر بیشتر کارهایی که امروز انجام می شود ، کارمندان با مهارت کم و جایگزین آسان تر در دنیای خودکارتر هستند.

با توجه به همه گیری مداوم و بادهای مخالف مرتبط با اقتصاد ، می توان شرکت ها را بخاطر تمرکز بر موضوعات مهم امروز بخشید ، در حالی که کمتر به مواردی که گرچه از اهمیت بیشتری برخوردار هستند ، توجه می شود. با این حال ، هر یک از موضوعات مربوط به مردم / بحث شده در اینجا خطرات سیستمیک بزرگی را برای سازمان و شهرت آن به همراه دارد. اکنون مراجعه به آنها اطمینان حاصل خواهد کرد که شرکت شما از همه گیری قدرتمندتر و آماده مواجهه با آینده است.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir