[ad_1]

Crowdfunding نه تنها منبع تأمین اعتبار برای شرکتهای نوپا است ، بلکه همچنین ابزاری بالقوه قدرتمند برای شرکتهای بزرگی است که به دنبال جذب مشتری در هنگام تولید محصول هستند ، زیرا مشتریانی که مایل به سرمایه گذاری در توسعه محصول هستند بیشتر توسط افراد یک گروه متمرکز درگیر می شوند. . شرکتهایی که از سرمایه گذاری جمعی به این روش استفاده می کنند باید توجه ویژه ای به سهم مشتریان غیرمعمول داشته باشند.

بیش از یک دهه است که شرکت های نوپا از سرمایه گذاری جمعی برای پاداش استفاده می کنند تا در مراحل اولیه میلیاردها دلار سرمایه جمع کنند. این شرکت ها در حالی که محصولات هنوز در دست توسعه هستند ، محصولات را به مصرف کنندگان پیش فروش می کنند و مشتریان با اتمام توسعه ، محصول را به عنوان “پاداش” برای حمایت خود دریافت می کنند. اکنون شرکت های مستقر مانند P&G ، Coca-Cola و Lego شروع به درگیر شدن در این بازی کرده اند. اما آنها به دلیل پول نمی آیند ، بلکه به دلیل ارزش پنهان سرمایه گذاری جمعی هستند: صدای مشتری.

سرمایه گذاری جمعی چیزی فراتر از یک روش جمع آوری پول است. این گزینه جایگزینی امیدوار کننده برای روشهای سنتی تر دریافت بازخورد مشتری (گروههای متمرکز را در نظر بگیرید) در توسعه محصول است. تمایل مشتریان برای مشارکت در تأمین مالی گسترده ، و همچنین عمق و وسعت مشارکت آنها ، با سایر اشکال تعامل با مشتریان قابل عبور نیست. در طول سالها ، مشتریان سرمایه گذاری جمعی را دیده ایم که نه تنها ایده های خاص محصول را ارائه می دهند ، بلکه حتی شرکت ها را با تأمین کنندگان و خرده فروشان بالقوه ارتباط می دهند.

دلیل این امر ساده است: مشتریان پول خود را در جایی قرار می دهند که به معنای انطباق منافع آنها با منافع شرکتی باشد. یک مسئله اساسی در تحقیقات بازار سنتی ، علایق مختلف شرکت های نوآور و مشتریان بالقوه است. شرکت ها محصولی را می خواهند که در حاشیه فروش خوبی داشته باشد ، در حالی که مشتریانی که در این شرکت سهامی ندارند ، بهترین محصول ممکن را با کمترین قیمت می خواهند. با این حال ، مشتریان تأمین سرمایه جمعی به پایداری اقتصادی محصول علاقه مند هستند – زیرا در غیر این صورت احتمالاً آنچه را که برای آن پرداخت کرده اند نمی گیرند. همانطور که مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری جمع بندی جمع بندی کرد ، “یک مایل با کشور فاصله دارد که می گوید قصد خرید آن را دارم و آنها در واقع کیف پول خود را بیرون آورده و خرید می کنند.”

البته خطراتی وجود دارد. برای مشتریان مالی انبوه ، این تجربه هم برای محصول نهایی است و هم برای مشارکت آنها در توسعه آن. اگر شرکت ها مشتریان خود را شامل نکنند – یا بدتر از آن ، آنها را نادیده بگیرند ، رابطه با جمعیت می تواند به سرعت خراب شود ، حتی اگر خود محصول مورد پسند باشد. هنگامی که جنرال الکتریک از سرمایه گذاری جمعی برای نوع جدید یخ ساز استفاده کرد ، مشتریان از عدم تعهد شکایت داشتند. همانطور که نیویورک تایمز خلاصه می کند ، دستیاران فقط نمی خواستند که دستگاهی در صندوق های پستی آنها باشد. آنها می خواستند در مورد توسعه آن احساس تعامل و آگاهی کنند. “

برای درک بهتر کارکرد سرمایه گذاری جمعی و چگونگی بهره مندی شرکت ها از آن ، ما بیش از 20،000 کمپین را در بستر محبوب Kickstarter.com تحلیل کرده ایم. دو توصیه اصلی از مطالعه ما ظاهر می شود.

نمایش برای ایجاد مشترک

مشتری های تأمین مالی Crowdfunding – یا “حامیان” – مایلند وقت و دانش خود را در پروژه های تأمین سرمایه گسترده جمع کنند. تنها چیزی که آنها در عوض انتظار دارند باز بودن واقعی سازمان نسبت به ایده هایشان است. در مطالعه ما ، ما نشان دادیم که تعامل با حامیان و کار با آنها برای بهبود یک محصول می تواند به طور قابل توجهی پیش فروش را در طول کار سرمایه گذاری جمعی به طور متوسط ​​65٪ افزایش دهد.

سازنده استرالیایی هدفون Nura مثالی عالی در این مورد می زند. این شرکت با رویکردی کاملاً جدید نسبت به هدفون شروع به کار کرد. با استفاده از “انتشارات صوتی otoacoustic” – انعکاسی که گوشهای ما در پاسخ به صدای ورودی تولید می کنند – هدفونهای Nura به طور خودکار با تواناییهای ویژه مردم سازگار می شوند. به عنوان مثال ، بعضی از افراد فرکانس های بالا را بهتر می شنوند ، در حالی که دیگران در فرکانس های پایین بهتر هستند. اگرچه این فناوری در آزمایش های اولیه امیدوار کننده بود ، اما تولید هدفون جدید یک بازی کاملاً متفاوت بود. نورا تصمیم گرفت به دنبال بودجه ای برای سرمایه گذاری جمعی باشد ، نه تنها برای تأمین هزینه های اولیه تولید ، بلکه برای ارزیابی نظرات مشتریان.

نورا با بازخورد مفید برای نمونه اولیه آنها غرق شد. به عنوان مثال ، این هدست در ابتدا با اتصال کابل USB ارائه می شود که می تواند بهترین صدای ممکن را ارائه دهد. مهندسان نورا متوجه نشده بودند که بلوتوث و جک صوتی 3.5 میلی متری سنتی هنوز هم برای بسیاری از کاربران مهم هستند. همانطور که بعداً تیم پشتی نورا اعتراف کرد: “تو [the backers] اطلاعات بسیار ارزشمندی را در اختیار ما قرار دهید که به ما در ارائه کالای مورد نظر شما کمک می کند نه محصولی را که در ابتدا فکر می کردیم شما می خواهید. “

ارزش اطلاعات از راه دور را تشخیص دهید

سرمایه گذاری گسترده (Crowdfunding) به سازمانها از محصول جدیدشان دید بیرونی می دهد. این دیدگاه هنگامی بسیار مفید است که متفاوت باشد ، به عبارت دیگر ، از دانش موجود در سازمان فاصله داشته باشد.

به یک سازنده بازی فکر کنید که طرفدار او سالن تئاتر پر بازدید است. بازخورد آن برخلاف سایر گیمرها می تواند بیشتر به تاریخ بازی متمرکز باشد تا جنبه های فنی. در نهایت ، بازخورد این حامی – تمرکز بر یک داستان کاملاً خوب با شخصیت های جالب – این محصول را برای طیف وسیع تری از مشتریان جذاب می کند. تجزیه و تحلیل های ما این را تأیید می کند: مشتریانی که قبلاً محصولات سایر بخش های بازار مالی را تأمین کرده اند ، بازخوردی ارائه داده اند که از نظر پیش فروش 60٪ با ارزش تر از مشتریانی است که قبلاً در همان گروه سرمایه گذاری کرده اند.

***

سرمایه گذاری جمعی برنده جایزه ، شرکت ها و مشتریان را به گونه ای تراز می کند که تاکنون ندیده ایم. این نه تنها با عرضه و تقاضای سرمایه مطابقت دارد ، بلکه امکان تعاملاتی را فراهم می کند که ارزش را افزایش می دهند – به شرط آنکه شرکتها واقعاً در این تعاملات باز باشند و بخواهند فراتر از مردم باشند.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir