[ad_1]

وقتی افراد دچار استرس می شوند و روی نکات منفی تمرکز می کنند ، احتمالاً رفتار بدی با همکاران خود دارند. و بسیاری از مدیران در هنگام جلوگیری از رفتارهای بی سواد و سمی تیم های خود ضرر می کنند. مطالعه جدید در مورد شیوه های تشکر نشان می دهد که تشویق همکاران برای ابراز قدردانی و تمرکز بر آنچه که از آنها سپاسگزار هستند می تواند کار گروهی را کاهش دهد. یک مطالعه اخیر توسط نویسندگان نشان داد که قدردانی روزنامه نگاران با تقویت کنترل خود بر شرکت کنندگان در نظرسنجی ، بی ادبی را در محل کار کاهش می دهد. اگرچه ممکن است بسیاری از مدیران نخواهند دفتر خاطرات تشکر را به اعضای تیم خود ارائه دهند ، اما آنها می توانند – و باید – بر اهمیت تشکر و تشکر از همکاران تأکید کنند.

ممکن است احساس کنید این روزها جای شکرگذاری نیست. بسیاری از ما از سلامتی ، امور مالی و کار خود استرس داریم و این نگرانی ها می تواند مارپیچی معیوب به سمت پایین ایجاد کند ، بر سلامت جسمی و روحی ما تأثیر بگذارد ، به کار ما آسیب برساند و روابط ما را متشنج کند. هنگامی که ما نکات مثبت را از دست می دهیم و بر نکات منفی تمرکز می کنیم ، به احتمال زیاد با همکاران خود رفتار ناخوشایندی خواهیم داشت. ما می توانیم به آنها توهین کنیم ، در مورد آنها پشت سر آنها صحبت کنیم و آنها را نادیده بگیریم یا آنها را کنار بگذاریم.

این رفتار غیر مدنی یک مشکل گسترده و پرهزینه برای سازمان ها است. متأسفانه ، تحقیقات چندین راه حل عملی برای کاهش آزار و اذیت در سازمان ها ارائه می دهد و بیشتر راه حل های موجود گران ، وقت گیر و از نظر کارایی محدود هستند. با 20 سال تجربه جمعی خود در مطالعه آزار و اذیت در محل کار ، ما مجبور شدیم که به این مشکل نگاه کنیم ، بنابراین ما در صدد یافتن روشی م effectiveثر و منطقی از نظر علمی برای محدود کردن این رفتار سمی هستیم.

از آنجا که قلدری شامل پایین آوردن افراد است ، ما به تحقیق در مورد روانشناسی مثبت روی آوردیم به این امید که بتواند نحوه بالا بردن افراد ، به ویژه از طریق قدردانی را نشان دهد. از این گذشته ، تحقیقات نشان می دهد که قدرشناسی روابط را بهبود می بخشد ، احساس حمایت را تقویت می کند و رفتارهای اجتماعی را افزایش می دهد.

تحقیقات در این زمینه همچنین نشان می دهد که مردم می توانند با مداخلات ساده ، احساس شکرگذاری را به طور هدفمند پرورش دهند. یکی شامل تشکیل “گروه های سپاسگزاری” است که در آن شرکت کنندگان در جلسات شرکت می کنند تا از طریق فعالیت های نقش آفرینی اظهارنظر کنند ، بنویسند و تمرین کنند. مورد دیگر شامل نوشتن یک نامه تشکرآمیز به کسی و سپس خواندن آن با صدای بلند است. شاید ساده ترین و شناخته شده ترین مداخله شامل نگه داشتن یک دفتر خاطرات سپاس باشد ، که در آن فرد هر روز چند دقیقه را صرف ثبت چیزها ، افراد و اتفاقاتی می کند که از آنها سپاسگزار است.

با توجه به این یافته ها ، ما استدلال کردیم که قدردانی می تواند رفتار بی سوادی در سازمان ها را کاهش دهد. ما نه تنها می خواستیم ببینیم که آیا چنین است ، بلکه اگر این اتفاق افتاد ، ما همچنین می خواستیم بدانیم چرا. ادبیات مثبت روانشناسی ما را به چهار توضیح ممکن سوق داده است. با تشکر:

  • تقویت انگیزه برای رفتارهای اجتماعی.
  • روابط نزدیک بین فردی را تشویق کنید.
  • خویشتنداری را بهبود ببخشید.
  • احساس حمایت خود را بهبود ببخشید.

بنابراین ما به مطالعه پرداختیم و با کمک یک شرکت خدمات تحقیقاتی ، 147 داوطلب را که در صنایع ، سازمانها و مشاغل مختلف کار می کنند استخدام کردیم. معلمان ، خانه داران و پرسنل فست فود ، همراه با افرادی که در دفتر کار معمولی تر هستند مانند سرپرستان و تکنسین های فناوری اطلاعات بودند. ما از شرکت کنندگان خواستیم که روز کار خود را به مدت دو هفته یادداشت کنند و آنها را به طور تصادفی در یکی از دو شرط توزیع کنند. به کسانی که شرط سپاسگذاری داده شد ، دستور داده شد که در مورد افراد ، وقایع و مواردی که از آنها قدردانی می کنند ، بنویسند. به سادگی از مسئولین خواسته شد که یک دفترچه خاطرات داشته باشند. پس از این دوره 10 روزه ، کارمندان یک نظرسنجی آنلاین را انجام دادند تا به ما کمک کنند تا ببینیم آیا روزنامه نگاری بر انگیزه اجتماعی ، نزدیکی روابط ، کنترل خود و پشتیبانی آنها تأثیر گذاشته است. یک هفته بعد ، ما از یکی از همکاران کارمند خواستیم که یک نظر سنجی را برای گزارش رفتارهای بی ادبانه کارمند طی دو هفته گذشته پر کند.

هنگامی که داده ها را تجزیه و تحلیل کردیم ، دریافتیم که مجله Thanksgiving با تقویت کنترل خود بر شرکت کنندگان در کاهش بی ادبی در محل کار فعالیت می کند. برای اطمینان از این که این اتفاقی نبوده ، با استفاده از همین رویه ها ، این بار با 204 کارمند ، مطالعه دوم را انجام دادیم. علاوه بر آزمایش اینکه آیا مداخله قدردانی ما رفتار بی ادبانه را کاهش می دهد یا خیر ، ما همچنین بررسی کردیم که آیا این بر تعداد شایعات شرکت کنندگان یا دروغ گفتن همکاران خود تأثیر می گذارد. دريافتيم كه كارمندان در حالت تشكر از خود كنترلي بيشتري گزارش مي دهند و به گفته همكارانشان ، در نهايت به بي ادبي ، شايعه پرستي و بي بندوباري در محل كار مي پردازند.

اگرچه آزمایش های ما شواهدی را ارائه می دهد که نشان می دهد سپاسگزاری روزنامه نگاران می تواند در کاهش آزار و اذیت در سازمان ها نقش داشته باشد ، اما آنها یک دارو نیستند. ما نمی خواهیم تصور کنیم که توزیع مجلات تشکرآمیز به تیم شما باعث از بین رفتن رفتارهای بد در محل کار می شود. در عوض ، ما مدیران را تشویق می كنیم تا با پرورش فرهنگ سپاسگزاری ، مسئله پیچیده آزار و اذیت در محیط كار را به طور گسترده تر ، كلی تر ، بررسی كنند. چگونه در اینجا برخی از پیشنهادهای مورد حمایت علمی وجود دارد:

رهبران باید به عنوان الگو عمل کنند. برای برخی ، قدردانی می تواند احساس هاکی یا پیش پا افتادگی کند. اگر رهبران از فرهنگ سازی سپاسگزاری بهره مند نشوند ، کارمندان نیز نمی توانند. روشی که رهبران می توانند تعهد خود را نشان دهند این است که با اختصاص دادن وقت به هر کارمند یک تشکر صمیمانه و شخصی می دهیم. نگران این هستید که برای تشکر از 10 ، 50 یا حتی 100 نفر از اعضای تیم خود چه مدت طول می کشد؟ در زمان حضور خود به عنوان مدیرعامل کمپبل ، داگلاس کانانت بیش از 30000 یادداشت تشکرآمیز دست نویس برای کارمندان خود ارسال کرد. وی معتقد بود که حروف باعث بهبود روحیه و بهره وری می شود. برای تغییر فرهنگ ، رهبران باید داستان بگویند.

برای قدردانی وقت و مکان بگذارید. بسیاری از کارمندان ممکن است در مورد ابراز تشکر یا قدردانی در جمع احساس ابهام کنند ، بنابراین آن را مجبور نکنید. در عوض ، مدیران باید فضا و زمان (فیزیکی یا مجازی) را به سپاسگزاری اختصاص دهند. به عنوان مثال ، مدیران می توانند یک دیوار تقدیر یا یک کانال ویژه Slack ایجاد کنند تا کارمندان بتوانند دیگران را بشناسند و به شهرت برسند. مدیران همچنین می توانند جلسات را با ورود به سیستم شروع کنند ، در طی آن اعضای تیم می توانند چیزی را ابراز کنند که از آن سپاسگزار هستند. وقتی کارمندان یادداشت ها را به دیوار می آویزند یا در یک چکینگ شرکت می کنند ، شواهد اجتماعی ایجاد می کنند که همکاران مبهم آنها را به انجام همین کار ترغیب می کند.

به کارمندان اجازه دهید با ذینفعان ارتباط برقرار کنند. مدیران تنها کسانی نیستند که می توانند فرهنگ سپاسگزاری را پرورش دهند. شما می توانید مشتریان ، مشتریان ، بیماران یا سایر ذی نفعانی را که تحت تأثیر مثبت کار کارکنان شما قرار گرفته اند ، در بر بگیرید. به آزمایشی فکر کنید که آدام گرانت و همکارانش در بین کارکنان مسئول جمع آوری کمکهای مالی از دانش آموختگان دانشگاه انجام دادند. یک گروه به طور مختصر با دانشجویی ملاقات کردند که از کمک هزینه تحصیلی دریافت شده از بورسیه تحصیلی بهره مند شده است. دانشجو توضیح داد که چگونه کار آنها بورس تحصیلی وی را تأمین می کند و چقدر از تلاش آنها قدردانی می کند. یک ماه بعد ، این کارمندان 142٪ بیشتر وقت تلفنی صرف کردند و 171٪ بیشتر از کسانی که با دانش آموز ملاقات نکردند پول جمع کردند. زیرمجموعه؟ سازمان ها باید رویدادهایی را برگزار كنند كه كارمندان بتوانند با افرادی كه تحت تأثیر مثبت كارشان هستند ملاقات كنند.

نتیجه گیری: مدیران باید بر اهمیت ابراز قدردانی و قدردانی در محل کار تأکید کنند. پرورش فرهنگ سپاسگزاری نه تنها باعث افزایش رفاه و بهره وری کارکنان می شود. طبق تحقیقات ما ، این امر همچنین به جلوگیری از آزار و اذیت در محل کار کمک می کند. در کتاب ما ، این دلیل دیگری برای قدردانی است.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir