[ad_1]

علی رغم شواهد قوی مبنی بر اینکه ساعات طولانی کار می تواند برای کارمندان و کارفرمایان مضر باشد ، بسیاری از افراد حرفه ای هنوز در تلاشند تا بر فرضیات خود – و عادات ریشه دار خود – در حدود ساعات کار غلبه کنند. برای خلاص شدن از شر این الگوهای ناسالم و دستیابی به تعادل کار و زندگی پایدارتر و پاداش آور ، چه کاری لازم است؟

برای بررسی این موضوع ، ما تقریباً 200 مصاحبه عمیق با 78 متخصص از دفاتر لندن یک موسسه حقوقی و یک شرکت حسابداری جهانی انجام داده ایم. ما با تعداد مساوی زنان و مردان صحبت کردیم و بیشتر مصاحبه شوندگان در سنین 30 تا 50 سالگی ، حداقل با یک فرزند وابسته و در نقش مدیریت میانی یا ارشد بودند.

اکثر مصاحبه شوندگان کار خود را بسیار طاقت فرسا ، طاقت فرسا و آشفته توصیف می کنند ، و به نظر می رسد که آنها طول عمر طولانی را برای موفقیت حرفه ای آنها ضروری می دانند. با این حال ، به نظر می رسد در حدود 30٪ از مردان و 50٪ از زنان در نمونه ما در برابر آگاهانه کار کردن ساعت ها مقاومت می کنند ، و استراتژی های مختلفی را که آنها برای حفظ تعادل سالم تر در زندگی و زندگی ایجاد کرده اند ، توصیف می کنند. اگرچه جزئیات هر مورد متفاوت است ، اما مطالعه ما روند ذهنی مشترکی را ارائه می دهد که به طور مداوم به این گروه از متخصصان کمک می کند روش کار – و زندگی – خود را برای بهتر تغییر دهند.

در سطح بالایی ، تحقیقات ما نشان داده است که دستیابی به تعادل بهتر بین اولویت های شغلی و شخصی به ترکیبی از بازتاب پذیری – یا زیر سوال بردن فرضیات مربوط به خودآگاهی – و تعریف مجدد عمدی نقش باز می گردد. نکته مهم ، تحقیقات ما نشان می دهد که این یک تنظیم یک بار نیست ، بلکه یک چرخه است که ما باید همزمان با تکامل شرایط و اولویت های خود به طور مداوم شرکت کنیم. این چرخه شامل پنج مرحله جداگانه است:

1. مکث کرده و از حالت عادی خارج شوید.

یک قدم به عقب برگردید و از خود بپرسید: در حال حاضر چه چیزی باعث ایجاد استرس ، عدم تعادل یا نارضایتی در من شده است؟ این شرایط چه تاثیری بر نحوه معرفی و مشارکت در کارم دارند؟ آنها چه تاثیری بر زندگی شخصی من دارند؟ من به چه چیزی اولویت می دهم؟ من چه قربانی می کنم؟ چه چیزی از دست رفته است؟ تنها پس از اینکه یک استراحت ذهنی داشتید و این عوامل را تأیید کردید ، می توانید با آنها مقابله کنید.

به عنوان مثال ، مایا * ، همکار ارشد یک موسسه حقوقی ، پس از چندین سال تمرکز شدید بر روی حرفه خود ، احساس کرد که به پایین رسیده است. فقط در این صورت بود که فداکاری های خستگی خود را که به خانواده اش انجام داده بود – و سلامت روحی و جسمی خود را متوجه شد:

من ساعتهای طولانی کار کردم … این یک دوره وحشتناک بود … و من فکر می کنم این برای من است لحظه کلیدی بود. فکر، من دیگر این کار را نمی کنم ، مسخره است. بنابراین ، فکر می کنم از آن به بعد یک قدم واقعی به عقب برداشتم. “

به طور مشابه ، شریک حقوقی کیت به ما گفت که پس از تولد پسرش ، او دچار یک تغییر ذهنی اساسی شد. او فهمید که در حالی که ایده “[I] باید کار کند ، باید کار کند ، باید کار کند “بود” تلقین شد [her]او قبلاً از “درگیری” بین این ایده و “کجا” آگاه بود [she] اکنون بود “به عنوان یک مادر. این واقعه که زندگی را تغییر می داد انگیزه ای بود که وی برای برداشتن قدمی عقب نشینی ، عدم تطابق وضعیت فعلی و اولویت های شخصی خود و شروع به عادی جلوه دادن عادت خود برای کار طولانی مدت لازم بود.

البته حرفه ای هایی که با آنها صحبت کردیم زندگی بسیار شلوغی داشتند. بسیاری از آنها توضیح دادند که معمولاً وقت و انرژی لازم برای توقف و تفکر را ندارند و حتی از فضای تأمل که خود مصاحبه اجازه می دهد تشکر می کنند. اما اگرچه این اغلب یک رویداد مهم در زندگی است – مانند تولد کودک یا مرگ یکی از عزیزان ، که این تبدیل ها را کاتالیز می کند ، اما می توانید مکث کرده و هر زمان بخواهید در مورد اولویت های خود تجدید نظر کنید. و گرچه برخی از افراد حرفه ای می توانند ساعت های طولانی را تحمل کنند ، وقت بگذارید و به این مسائل فکر کنید و مصالحه هایی را که انجام داده اید (اعم از عمدی یا غیر عمدی) تصدیق کنید ، که برای هر کسی که به دنبال یافتن راه های جایگزین کار و زندگی است مفید است.

2. به احساسات خود توجه کنید.

هنگامی که آگاهی خود را از وضعیت فعلی خود افزایش دادید ، در احساسات آن وضعیت کاوش کنید. از خود بپرسید ، آیا من احساس می کنم پرانرژی ، راضی ، راضی هستم؟ یا احساس عصبانیت ، تلخی ، ناراحتی می کنم؟ به عنوان مثال ، یکی از پاسخ دهندگان درک کرد که تعادل فعلی او در زندگی کاری (یا فقدان آن) باعث ایجاد برخی احساسات نسبتاً منفی شده است:

“شما احساس تلخی و رنجش می کنید که چیزی که برای ذات زندگی چندان مهم نیست وقت و دقیقه ارزشمندی را از شما می گیرد … این بیشتر تأکید می شود وقتی می بینید کسی جان خود را از دست داده است یا کسی که در اینجا به او گفته می شود چقدر ساعت روی ساعت شما باقی مانده است “(توبیاس ، ممیزی Gکارگردان)

درک منطقی از تصمیمات و اولویت هایی که زندگی شما را هدایت می کنند مهم است ، اما به همان اندازه مهم است عاطفی بازتاب پذیری – یعنی توانایی تشخیص احساس یک موقعیت در شما. آگاهی از وضعیت احساسی شما برای تعیین تغییراتی که می خواهید در کار و زندگی خود ایجاد کنید ضروری است.

3. توزیع مجدد اولویت ها.

افزایش آگاهی شناختی و عاطفی به شما ابزاری را می دهد که برای پیش بینی امور و تعیین چگونگی تنظیم اولویت های خود نیاز دارید. از خود بپرسید: من حاضر هستم چه چیزی را فدا کنم و برای چه مدت؟ به عنوان مثال ، اگر اولویت را برای کار بر خانواده گذاشته ام ، چرا فکر می کنم اولویت بندی زندگی ام از این طریق مهم است؟ آیا واقعاً لازم است؟ آیا واقعاً اجتناب ناپذیر است؟ چه پشیمانی هایی از قبل داشته ام و اگر به مسیر فعلی خود ادامه دهم از چه چیزی پشیمان خواهم شد؟

اولویت های ما اغلب سریعتر از عادت های روزمره مدیریت زمان تغییر می کنند. مصاحبه شوندگانی که تعادل مثبت بین کار و زندگی را توصیف می کنند ، عمداً نحوه گذراندن وقت خود را به روشی منطبق با اولویت های واقعی خود دوباره اولویت بندی می کنند. یکی از شرکت کنندگان توصیف کرد که چگونه هنوز خودش را به عنوان یک فرد حرفه ای می دید ، اما این نقش حرفه ای را دوباره تعریف کرد تا بیشتر نقش های ارزشمند دیگر ، مانند یک پدر و مادر را داشته باشد:

“هرچه بیشتر بفهمم چه چیزهایی در زندگی مهم است – و واقعاً کار نیست – می فهمید ، اهمیت نسبی کار را می فهمید. من هنوز هم از کار رضایت و چیزهای زیادی می گیرم ، اما قبل از آن همه چیز برای من بود و اکنون برای من کمتر از نصف است. “(دن ، مدیر حسابرسی)

4- به گزینه های خود فکر کنید.

قبل از اینکه به تصمیم گیری بپردازید ، ابتدا به جنبه هایی از کار و زندگی خود فکر کنید که ممکن است متفاوت باشد تا بهتر با اولویت های خود همسو شوید. آیا م componentsلفه هایی از کار شما وجود دارد که دوست داشته باشید تغییر دهید؟ دوست دارید چه مدت زمان را با خانواده یا سرگرمی های خود بگذرانید؟ همانطور که یکی از پاسخ دهندگان نشان می دهد ، بهبود وضعیت شما به زمان و آزمایش نیاز دارد:

“و این مرا تاکنون گرفته است ، گویی پسرم در حال حاضر دو ساله است [years old]تا به جایی برسید که به “اینگونه کار کند” تبدیل شود [working more balanced hours]، و چنین مدت زمانی را به طول انجامید ، احتمالاً بیش از آنچه می خواستم ، اما اکنون آنجاست. “(مایکل ، مدیر حسابرسی)

5- اعمال تغییرات کنید.

سرانجام ، هنگامی که اولویت های خود را شناختید و فرصت هایی را که می تواند به پیشرفت شما کمک کند ، به دقت بررسی کردید ، نوبت به اقدام می رسد. این می تواند به معنای یک تغییر “عمومی” باشد – چیزی که به صراحت انتظارات همکاران شما را تغییر می دهد ، مانند به عهده گرفتن نقش جدیدی که برای زمان کمتری مجاز است یا به یک مدل هفتگی فشرده اجازه می دهد – یا یک تغییر “خصوصی” که در آن غیر رسمی تغییر می کنید الگوهای کاری شما بدون اینکه لزوماً سعی کنید انتظارات همکارانتان را تغییر دهید.

در مطالعه خود دریافتیم که تغییرات عمومی و خصوصی می توانند استراتژی های موثری باشند به شرط آنکه به روشی پایدار اجرا شوند. برای تغییرات خصوصی ، این ممکن است به معنای محدودیت های خود تحمیل کننده (مانند کار نکردن در عصرها ، آخر هفته ها یا تعطیلات باشد – و پایبند بودن به آن تصمیم) و یا چشم پوشی از الزامات معمولاً مربوط به نقش شما (مانند پروژه های جدید یا برنامه های کاربردی برای سفر ، حتی زمانی که برای گرفتن آنها تحت فشار هستید). برای تغییرات عمومی ، به جای اینکه فقط به سرپرست خود بگویید که می خواهید وقت آزاد بیشتری داشته باشید یا ساعات کار انعطاف پذیرتر باشید ، پشتیبانی از مربیان اصلی ، شرکا و همکاران – یا حتی بهتر ، به طور رسمی درخواست موقعیت داخلی جدید یا طرح انعطاف پذیر در محل کار – احتمالاً منجر به تغییر پایدارتر می شود.

***

نکته مهم ، پنج مرحله توضیح داده شده در بالا یک فعالیت یک بار نیست ، بلکه یک چرخه ارزیابی مجدد و بهبود مستمر است. به خصوص اگر تحت تأثیر فرهنگ مقاومت ناپذیر ساعات طولانی کار باشید ، بازگشت به “تجارت به روال معمول” (خواه تصمیمی آگاهانه باشد یا ناخودآگاه) آسان است. در مصاحبه های ما ، متوجه شدیم که برای اینکه مردم تغییرات واقعی در زندگی خود ایجاد کنند ، باید دائماً به یاد داشته باشند که مکث کنند ، با احساسات خود ارتباط برقرار کنند ، در اولویت های خود تجدید نظر کنند ، گزینه ها را ارزیابی کنند و تغییرات را – از طریق زندگی شخصی و حرفه ای خود اعمال کنند.

* نامها برای حفظ حریم خصوصی تغییر کرده است.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir