[ad_1]

در حالی که سال 2020 مشاغل را به سمت شهروندان شرکتی خوب سوق داده است که هرگز قبلاً وجود داشته است ، این تغییر مدتهاست که در حال ایجاد است. طبق نظرسنجی هزاره جهانی Deloitte برای سال 2020 ، کارمندان در حال بررسی شرکت هایی هستند که در آنها کار می کنند با توجه به هدف و تأثیر آنها بر جامعه. کارمندان ، کارمندان بالقوه و به ویژه کارگران جوان به طور فزاینده ای می خواهند در شرکت هایی کار کنند که برای عدالت ، تنوع و جامعه تلاش می کنند.

فرصت های معنی دار برای داوطلبانه کارمندان اغلب بخشی از این معادله نادیده گرفته می شود. هر چه بیشتر شرکت ها در می یابند وقتی برنامه های داوطلبانه را با برنامه شرکت خود ادغام می کنند ، برای کسب و کار آنها مفید است. تحقیقات نشان می دهد که این برنامه ها رضایت کارکنان را بهبود می بخشد ، مشارکت کارمندان را تشویق می کند و باعث حفظ می شود. به عنوان مثال ، دانشکده مدیریت تحصیلات تکمیلی Macquarie (MGSM) دریافت که 93٪ از کارکنان داوطلب شرکت خود می گویند که از کارفرمای خود راضی هستند و 54٪ از کسانی که به کمک شرکت خود در جامعه افتخار می کنند ، مشغول کار هستند.

در تجربه گذشته من به عنوان معاون CSR رئیس جمهور در یک شرکت بازاریابی و در نقش فعلی ام ، صحبت کردن با شرکت ها در مورد تلاش های داوطلبانه خود در کار برای زنان ، من دیده ام که بسیاری از شرکت ها سعی در ایجاد برنامه های داوطلبانه برای کارمندان به عنوان چیزی برای تکمیل مستقل خود دارند زمان پاسخگویی به علاقه کارمندان است. چالش این است که این اجازه نمی دهد زمان لازم برای تأیید و درک نیازهای سازمان غیر انتفاعی انتخاب شود. این امر اغلب منجر به تلاش برای جمع آوری کمکهای مالی یا وقایع یکبار مصرف یا تأمین ساعاتی می شود که کارمندان می توانند در سازمانهای غیرانتفاعی مورد نظر خود استفاده کنند. آنها می توانند مزایای کوتاه مدت را فراهم کنند که همه می توانند ببینند و از اطمینان نسبت به آنها احساس خوبی داشته باشند. اما این تجارب “یکبار در زندگی” همیشه با اهداف و اهداف شرکت سازگار نیستند و تأثیری ماندگار بر شرکتها ، کارمندان آنها یا سازمانهای غیرانتفاعی ندارند.

با این وجود ، روش دیگری وجود دارد که می توان داوطلبانه را کاری طولانی مدت دانست که مزایای بیشتری برای همه افراد درگیر دارد. به هر حال ، تجارت به طور فعال و علنی شیوه ای را که نقش خود را در جامعه تعریف می کند گسترش می دهد ، بنابراین هرگز زمان بهتر نبوده است که در این بخش از زندگی شرکت ها تجدید نظر کنیم. در نظر بگیرید که در آگوست 2019 ، میزگرد تجارت بیانیه خود را در مورد هدف شرکت به عنوان تغییر از دیدگاه فقط سهامداران به تفکر ذینفعان گسترده تر ، به روز کرد. این سهامداران مشتری ، کارمند ، تأمین کننده ، جوامع و سهامداران هستند.

ایجاد مشارکت های هدفمند

این رویکرد جدید به تیم شما نیاز دارد تا به یک سازمان غیرانتفاعی در حل چالش های سازمانی یا عملیاتی و / یا تأمین منابع تخصصی به جمعیت تحت پوشش سازمان غیرانتفاعی کمک کند. این شامل شناسایی یک سازمان غیر انتفاعی است که در آن کارمندان شما می توانند مهارت ها و تجربیات خود را در طی یک دوره زمانی خاص یا مجموعه ای از رویدادهای مرتبط ارائه دهند. صرف نظر از صنعت شما ، مهارتهای کارمندان شما ارزشمند است و به سازمانهای غیرانتفاعی نیاز دارد. برای برخی از سازمان های غیرانتفاعی ، دسترسی به استعداد و مهارت های شما می تواند به اندازه دلار باشد ، اگر نه بیشتر.

این مدل استراتژیک روابط ملموس و پایداری را بین شرکای شرکتی و غیرانتفاعی ایجاد می کند. همچنین باعث ایجاد و تقویت پیوندهای بین کارمندان درگیر – اغلب بین ادارات و سلسله مراتب می شود. این شرکت همچنین سرمایه گذاری خوبی در زمینه رشد حرفه ای کارکنان خود انجام می دهد. و نتیجه تأثیری ایجاد می کند که به راحتی قابل کنترل و اندازه گیری است.

نتیجه این مدل این است که داوطلبانه مبتنی بر مهارت ، سودمند و متقابل ، در صورت انجام صحیح ، به سودهای چهار برابر کمک می کند. مشارکت های هدفمند این امکان را می دهد که تأثیر برای همه طرف های درگیر قابل اندازه گیری باشد: شرکت و کارکنان آن ، همچنین شرکای غیرانتفاعی و کسانی که آنها خدمت می کنند.

ما در Work for Women ، دستورالعمل های زیر را برای ارائه یک برنامه داوطلبانه سودمند برای شرکت و سازمان های غیر انتفاعی ارائه داده ایم.

نیازها و مهارت های هر دو طرف را شناسایی و مطابقت دهید. اول ، تعیین کنید که چه کسی باید تلاش های داوطلبانه کارمندان سازمان شما (منابع انسانی ، گروه های وابسته ، ادارات ، کارمندان منفرد و غیره) را هدایت کند؟ اهداف مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) شما چیست؟ قوی ترین مهارت های کارمندی شما چیست؟ چگونه می توانید همه اینها را به یک پروژه کاملاً مشخص تبدیل کنید که می تواند توسط یک شخص یا تیمی از داوطلبان انجام شود؟ آیا این می تواند برای پروژه های آینده ارتقا یابد؟ این مرحله از همان ابتدا رابطه ای مطمئن و آشکار بین دو شریک برقرار می کند.

ایجاد مشارکت متمرکز نیاز به تعهدی طولانی تر و عمیق تر از معمولاً کارمندان شما دارد و ایجاد تطابق مناسب همیشه آسان نیست. برای انجام این کار ، شما باید سازمان (های) سازگار با ارزشهای تجاری خود را شناسایی کنید و ممکن است بیشترین کمک شما را داشته باشند. به عنوان مثال ، اگر انصاف و تنوع برای تجارت شما مهم است ، یکی از رهنمودهایی که باید در نظر بگیرید ، جستجوی سازمانهای غیرانتفاعی است که به بالابردن تعداد بیشتری از زنان در نیروی کار کمک می کنند.

پس از داشتن یک پروژه کاملاً مشخص و داشتن دو شریک تمایل ، یک مرجع دقیق برای هر تعهد تهیه کنید. طرح اهداف ، نتایج مورد انتظار – کوتاه مدت و بلند مدت ؛ جدول زمانی نقش ها و مسئولیت ها؛ و شاخص ها رهبران سازمانهای غیرانتفاعی و مشارکتهای مشارکت کننده باید در مورد برنامه نهایی بحث و گفتگو کنند ، اطلاعاتی را ارائه دهند و توافق کنند.

کار را انجام دهید تا بفهمید شریک غیرانتفاعی شما چه کار می کند و به چه کسی خدمت می کند. کارمندان فقط می توانند درک مقدماتی از زمینه اجتماعی که یک شریک غیرانتفاعی در آن مشغول است داشته باشند. به همین دلیل برای تیم شما مهم است که کارهای مقدماتی را برای متنی سازی دانش و مهارت های خود در مورد پروژه انجام دهد ، و سازمان غیرانتفاعی خود را دعوت کند یا در این تلاش کمک کند یا شما را به بهترین منابع هدایت کند. اختصاص وقت برای ایجاد این ارتباط با سازمان های غیر انتفاعی و درک چالش های آنها یک عامل اصلی برای نتیجه موفقیت آمیز برای همه است.

تأثیر را پس از هر تعهد و قبل از برنامه ریزی مراحل بعدی اندازه گیری کنید. آیا نتایج کوتاه مدت برنامه راضی است و چگونه این امر در مورد مراحل بعدی اطلاع رسانی می کند؟ چه تأثیر طولانی مدت باید کنترل شود و چه زمانی؟ از ترکیبی از ابزارهای ارزیابی حیاتی استفاده کنید ، از جمله: نظرسنجی از همه شرکت کنندگان – کارکنان و مدیریت غیر انتفاعی و شرکت کنندگان. پاسخ های کارکنان خود را با سایر تلاش های داوطلبانه مقایسه کنید. بحثهای پیگیری عمیق بین رهبران شرکتها و سازمانهای غیر انتفاعی. خواه همه فکر کنند که پروژه موفق به ارزیابی شده است یا ارزیابی را از دست داده است ، بازخورد بسیار مهم است و باید پایه ای برای تعهدات بعدی باشد.

در صورت لزوم تکرار و مقیاس بندی کنید. مقیاس بندی به حداکثر رساندن منابع در قلب این مدل قرار دارد – هر تعهدی باید با توجه به آن ایجاد شود. این کار را می توان برای اهداف تجاری و غیر انتفاعی انجام داد. به عنوان مثال ، یک تجارت چند مکانه می تواند یک پروژه موفق را در جوامع محلی مختلف تکرار و سازگار کند ، و تأثیر آن را چند برابر کند.

در اینجا مثالی از نحوه استفاده ما از این مدل در شرکت خودم آورده شده است. برای شرکت خدمات حرفه ای جهانی ZS ، ما یک برنامه داوطلب مبتنی بر مهارت را طراحی کردیم و آن را تسهیل کردیم ، شروع کار با کارمندان دفتر نیویورک آنها و شریک غیرانتفاعی خود New Women New Yorkers (NWNY) ، سازمانی که به زنان مهاجر کمک می کند تا دریافت کنند کار کردن بر اساس مراحل ارزیابی شرح داده شده در بالا ، ما یک کارگاه آموزشی مهارت مذاکره برای مشتریان زن در NWNY ایجاد و اجرا کردیم.

اهداف اصلی تعامل این بود که مشتریان NWNY را در یک محیط شرکتی آمریکایی آشکار کنیم ، تا آنها را قادر به تمرین شبکه و کسب مهارت های حیاتی برای مذاکره در محل کار کنند. در طول برنامه ریزی و اجرای این روز خدمات ، کارمندان ZS با استفاده از مهارت های مشاوره و ارائه ، از همکاران ارشد کار می کردند و می آموختند ، و حتی مهارت های مذاکره خود را بهبود بخشیدند.

هنگام اندازه گیری تأثیر ، نتایج نظرسنجی از شرکت کنندگان NWNY و ZS نشان داد که این ابتکار فراتر از سایر تعهدات داوطلب شرکت های قبلی است. این موفقیت به فعالیت نیمساله فعلی در نیویورک تبدیل شد و ZS را بر آن داشت تا فعالیت خود را به مراکز غیرانتفاعی در نزدیکی دفاتر پرینستون و فیلادلفیا گسترش دهد. این تلاش اولیه در حال حاضر به زنان بیشتری می رسد و کارمندان بیشتری را درگیر می کند ، در حالی که از سرمایه منابع ZS استفاده می کنید.

این همان سود چهار برابر است: همه طرف ها چیزی دریافت کرده اند که بدون دیگری نمی توانستند دریافت کنند.

طرح تابعیت شرکتی این شرکت مانند یک قطره آب است. اگر برنامه به خوبی انجام شود ، این یک قطره می تواند اثر موجی ایجاد کند که منجر به ایجاد تغییرات اجتماعی پایدار برای همه شرکت کنندگان شود. برای حرفه ای های تجاری که اشتیاق به رابطه با چیزی بزرگتر از خود یا کارفرمای خود دارند ، شما نمی توانید خیلی بهتر از این باشید.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir