[ad_1]

علاوه بر چالش های لجستیکی که باعث کاهش سرعت واکسن های بسیار کارآمد Pfizer-BioNTech و Moderna Covid-19 شده است ، یک مانع دیگر نیز وجود دارد که باید برطرف شود: تعداد زیادی از مردم – تا 40٪ از جمعیت ایالات متحده – که می گویند چنین نخواهند شد واکسینه می شوند

کارشناسان بر این باورند که برای پایان دادن به این اپیدمی ، ایمنی گله که به 70٪ یا بیشتر جمعیت واکسینه شده در برابر ویروس بستگی دارد. عبور از شکاف برای رسیدن به این تعداد نیاز به رفع نگرانی های واکسیناسیون دارد. این شامل ارائه یک تجربه عالی قبل ، حین و بعد از واکسیناسیون به افراد است. در اینجا چارچوبی برای این وجود دارد.

اعتماد سازی. بیشتر تردید در مورد واکسن Covid-19 ناشی از عدم اعتماد به سیستم مراقبت های بهداشتی ، شرکت های دارویی است که واکسن ها را در مدت زمان رکورد به بازار عرضه می کنند ، برخی از طرفداران واکسیناسیون و دولت ما هستند که آن را تنظیم و تبلیغ می کند. علاوه بر استراتژی های ضد اطلاعات ، ما باید تلاش گسترده ای برای ایجاد اعتماد به نفس عمومی انجام دهیم.

یکی از راه های این کار استفاده از قدرت داده است. به عنوان مثال ، کسانی که واکسن دریافت می کنند در حال حاضر توصیه می شوند که برای V-safe در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ثبت نام کنند ، یک سیستم پیشگیری از بروز عوارض جانبی فعال که داده های علائم را از طریق تلفن همراه از گیرندگان جمع آوری می کند. داده های خلاصه از V-safe می توانند به روشی قانع کننده بصری عمومی و قابل فهم شوند تا مردم ببینند که تعداد کمی از افراد با عوارض جانبی روبرو هستند و تاکنون چه تعداد از افراد واکسن دریافت کرده اند. تکنیک های ساده تجسم از شرکت های رسانه های اجتماعی می تواند نشان دهد که “گله” چقدر بزرگ است و افراد شبکه های افراد آن را دریافت کرده اند و این مفهوم را تقویت می کنند که واکسیناسیون امری معمول و تقریباً روزمره است.

بعلاوه ، از آنجا که نابرابری ها اعتماد را تضعیف می کند ، بنابراین باید به افرادی که به حاشیه رانده می شوند کمک کنیم تا باور داشته باشند که واکسن انتخاب درستی برای آنهاست. افراد رنگین پوست ، سایر گروه های اقلیت و جمعیت های آسیب پذیر ، مانند زنان باردار و افراد بالای 75 سال ، در آزمایشات بالینی دو واکسن مصوب ، کمتر حضور داشتند. برای جبران این امر ، مقامات بهداشت عمومی ملی و ایالتی و سایت های اداره واکسن می توانند داده های ایمنی واقعی را برای کمک به افراد از قومیت ها و نژادهای مختلف فراهم کنند تا ببینند که واکسن در گروه هایی که بیشتر آنها را نشان می دهند ، کار می کند. -تنگ.

گفتن کلمه در نهایت ، برخی از جوامع ممکن است نیاز به استفاده از روش های مقیاس پذیر برای افراد برای دریافت اطلاعات بهداشتی شخصی در مورد واکسن داشته باشند. این امر به ویژه برای جمعیت حاشیه نشین که دسترسی کمتری به پزشکان دارند بسیار مهم است. رویکردهای ممکن از یک سیستم پیام کوتاه متنی Text4Baby ، یک سیستم رایگان است که به مادران باردار اجازه می دهد متن های “BABY” یا “BEBE” را به اسپانیایی برای دریافت پیام های آموزشی به موقع بارداری خود ، تا WeMUNIZE ، نرم افزار مجهز به GPS به عنوان سرویسی با موفقیت در نیجریه معرفی شده است که از تلفنهای روبوسی شامل ضبط صدا از رهبران با نفوذ جامعه برای ترویج ایمن سازی استفاده می کند. در دسترس بودن چندین زبان ضروری است.

ثبت نام را تسهیل کنید. غالباً ، پیچیدگی مطلق سیستم مراقبت های بهداشتی مانع از مراقبت صحیح افراد می شود. هنگامی که به واکسن علاقه مند شد ، مردم باید بدانند چه زمانی و از کجا آن را تزریق کنند. از آنجا که این واکسن به صورت امواج در جمعیت های مختلف توزیع می شود ، “ماشین حساب” مانند آنهایی که در این کشور هستند نیویورک تایمز می تواند به مردم کمک کند تا بفهمند که نوبت آنها چیست.

وقتی زمان آن فرا می رسد ، باید بتوانیم مکانی برای واکسیناسیون و قرار ملاقات راحت تر پیدا کنیم. برای این منظور ، ما باید سایت های واکسیناسیون را در موتورهای جستجوی شخص ثالث و برنامه های کاربردی قابل جستجو قرار دهیم ، و یک سیستم برنامه ریزی مشابه جدول باز ارائه دهیم تا افراد بتوانند به طور یکپارچه برای عکسبرداری برنامه ریزی کنند – مشابه آنچه در حال حاضر انجام شده است. کارکنان بهداشتی در خط مقدم سیستم های بهداشتی را ایجاد می کند. برای گروه های خاصی مانند افراد مسن و کسانی که از موانع سواد دیجیتال برخوردار هستند ، ساده ترین و بهترین سیستم ممکن است تماس ساده و صحبت با کسی باشد که می تواند به آنها در تعیین وقت ملاقات کمک کند. این ممکن است مشابه خدماتی باشد که توسط Accolade ، یک شرکت شخصی برای حمایت از کارفرمایان در محل کار یکی از ما (شانتانو) ارائه می شود. Accolade از دستیارهای مراقبت های بهداشتی برای کمک به کارمندان و افراد تحت تکفل برای تعیین وقت ملاقات با پزشکان استفاده می کند.

اثر واکسیناسیون گرفتن ضربه خوشایند نیست ، اما کارهای زیادی وجود دارد که می توانیم انجام دهیم تا تجربه خوبی شود. ما این پتانسیل را داریم که به مردم کمک کنیم تا جایی که ممکن است احساس راحتی کنند و به کمک آنها در حفظ امنیت همه ما افتخار کنیم.

ما باید سایت های واکسیناسیون ایجاد کنیم تا دسترسی آسان ، زمان انتظار را به حداقل برسانیم و توجه و نیاز بیشتری به نیازمندان داشته باشیم. از نظر دسترسی ، راحتی کلیدی است. خوشبختانه ، ما می توانیم از نوآوری ها و زیرساخت های ساخته شده برای آزمایش Covid-19 استفاده کنیم. به عنوان مثال ، سایت های آزمایشی که به افراد امکان می دهد در اتومبیل خود بمانند ممکن است سرویس واکسیناسیون اضافه کنند که از دستورالعمل CDC برای واکسیناسیون داخل خودرو پیروی می کند. سایت های واکسیناسیون می توانند فواصل زمانی مشخصی را برای هر کسی که می خواهد یا بیشتر به تجربه لمس نیاز دارد مانند کودکان ، سالخوردگان ، افراد با چالش های جسمی و کسانی که از سوزن می ترسند تعیین کند.

برای کمک به احساس خوب مردم در مورد واکسن زدن و کمک به منافع اجتماعی ، می توانیم به واکسین کننده ها دستور دهیم که به تبریک “تبریک!” یا آرنج به گیرندگان بدهند و یک پیام متنی V-safe برای آنها ارسال کنند که در گله از آنها استقبال می کند. ، یا جلوه پیام ویژه ای را در آیفون ایجاد کنید که وقتی کاربر به دوست خود پیام می دهد که این واکسن را دریافت کرده است ، آتش بازی را نشان می دهد ، مانند آنچه امروز که کاربران برای دوستان و خانواده خود پیام “سال نو مبارک” را ارسال می کنند ، انجام می دهند.

پشتیبانی از بهبودی دشوارترین قسمت فرآیند واکسیناسیون در واقع یک تا سه روز پس از اصابت گلوله به فرد است ، در حالی که بخش قابل توجهی از افراد عوارض جانبی را تجربه می کنند که از درد در محل تزریق گرفته تا سردرد تا تب درجه پایین متغیر است. مدیریت انتظارات برای این عوارض ضروری است. اگر مردم انتظار عوارض جانبی را نداشته باشند اما احساس وحشت کنندگی می کنند ، تجربه بدی را تجربه می کنند. برعکس ، اگر آنها کمتر از حد انتظار احساس ناراحتی کنند ، تجربه بهتری خواهند داشت.

زمان مناسب برای تعیین انتظارات ، 15 دقیقه انتظار است که در حال حاضر بلافاصله پس از واکسیناسیون برای کنترل عوارض جانبی مورد نیاز است. این همچنین می تواند زمانی برای انتقال اطلاعات مهم آموزشی باشد. ارائه دهندگان واکسن ، مانند CVS یا Walgreens ، می توانند یک تست یا فیلم تعاملی در برنامه خود ایجاد کنند تا دانش کاربر از Covid-19 ، ایمنی و رفتار پس از واکسیناسیون را آزمایش کنند و کوپن را بر اساس ارزیابی کاربر ارائه دهند. دریافت کنندگان واکسن همچنین می توانند پیام های آموزشی شخصی را در روزهای پس از شلیک دریافت کنند ، مانند “روز 1 پس از واکسیناسیون: اگر در دست خود احساس مریضی می کنید یا کمی کمبود زمان دارید ، تنها نیستید و این فقط به معنای کار واکسن است! “

اگر نگران عوارض جانبی خود هستند و یا با Covid-19 سر و کار دارند ، برخی از افراد همچنین به یک روش آسان برای تماس با یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی نیاز دارند. در حال حاضر ، ابزارهایی مانند V-safe به سادگی برای گزارش واکنشهای جانبی به مقامات بهداشت عمومی هستند. یک رویکرد متمرکزتر به مصرف کنندگان ، واکسنهایی را که نگرانی جدی تری دارند راهی آسان برای ارسال پیام یا صحبت با یک متخصص مراقبت های بهداشتی در مکانی که واکسن را دریافت کرده اند فراهم می کند. این پزشکان می توانند به آنها کمک کنند تا علائم خود را گزارش دهند و ارزیابی کنند که آیا به مراقبت های پزشکی نیاز است یا اینکه همدلی و اطمینان را از طبیعی بودن مواردی که علائم آنها از بین می رود ، فراهم کنند.

حفظ تعامل متأسفانه ، به دست آوردن این تصویر به این معنا نیست که افراد می توانند فوراً قبل از سال 2020 به سبک زندگی خود برگردند. ایجاد ایمنی در برابر واکسن چند روز طول می کشد ، دوز دوم واکسن حیاتی است و پس از واکسیناسیون هنوز مجبور به ماسک زدن هستیم. مصونیت گله به درک افراد بستگی دارد.

در روزهای پس از اولین واکسیناسیون فرد ، CDC (از طریق برنامه V-safe) ، ارائه دهنده خدمات بهداشتی یا داروساز می تواند پیام های خودکار را به صورت روزانه ارسال کند تا به آنها کمک کند تا درک کنند که منحنی ایمنی کجا راهی برای تشویق مردم به در هنگام ایجاد مصونیت احتیاط کرده و آنها را تشویق کنید که دوز دوم را یک ماه بعد از نوبت اول دریافت کنند. گیرندگان پیام می توانند ایمنی خود را از 20٪ به 50٪ در روزهای آینده ببینند و سپس تا زمانی که دوز دوم خود را دریافت کنند ، در 50٪ بمانند. بعد از دوز دوم ، آنها می توانند افزایش قدرت دفاعی خود را تا بیش از 90٪ مشاهده کنند. این می تواند بسیار قدرتمندتر از ارسال یادآوری برای افراد باشد که نیاز به دریافت دوز دوم دارند.

ایجاد جلوه های ویروسی. انتشار نوآوری در نهایت یک فرایند اجتماعی است. از آنجا که افراد بیشتری واکسن دریافت می کنند ، دریافت آخرین گروه از افرادی که مقاومت بیشتری در برابر واکسن دارند ، یک چالش است. علاوه بر تاکتیک های ذکر شده در بالا برای اعتماد سازی و تجلیل از افرادی که تیراندازی می کنند ، می توانیم تلاش هایی را که برای مجبور کردن رای دادن به آمریکایی ها انجام شده است ، انجام دهیم: به عنوان مثال من در فیس بوک ، به استفاده از ستارگان تأثیرگذار و ارتباط مستقیم با NGO ها “رای” دادم به عنوان مثال ، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ممکن است قابلیتی را به آنها اضافه کنند که باعث می شود افراد بتوانند به اعضای شبکه های خود اطلاع دهند که اولین عکس را برنامه ریزی یا دریافت کرده اند و سپس عکس دوم را دریافت می کنند.

در نهایت ، طراحی یک تجربه واکسیناسیون موفق به سازگاری محلی نیاز دارد. آنچه در یک جامعه عمدتا حرفه ای و شهری کارساز است با آنچه در یک جامعه روستایی کارگر موثر است متفاوت خواهد بود. این نیز به آزمایش سریع و تکرار نیاز دارد. یک تاکتیک کلیدی می تواند اندازه گیری رتبه خالص Organizer (NPS) برای احساس مردم در مورد واکسیناسیون باشد. NPS مبتنی بر پاسخ به یک سوال ساده است: “در مقیاس 0 تا 10 ، چقدر احتمال دارد که شما این محصول یا خدمات را به یک دوست یا همکار خود پیشنهاد دهید؟” از کسانی که عکس دریافت کرده اند می پرسید آیا آنها توصیه می کنند به ما کمک کنید بهتر بفهمیم که آیا یک فرآیند واکسیناسیون و پیشرفت های ایجاد شده در آن کار می کند یا خیر.

با تفکر در مورد واکسن به عنوان یک کالای مصرفی ، واکسیناسیون به عنوان یک سرویس و NPS بالا به عنوان یک هدف ، می توانیم فرآیند واکسیناسیون را از انتها به انتهای دیگر طراحی کنیم و هرچه سریعتر این بیماری همه گیر را ایجاد کنیم.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir