[ad_1]

اخيرا برادران وارنر وقتي اعلام كرد كه تمامي فيلم هايي كه در سال 2021 اكران خواهد كرد ، در سرويس اشتراك وارنر براي HBO Max – همان روزي كه در سينماي آمريكا به نمايش در مي آيند ، سر و صدا به پا كرد. اگر این یک عرف برای استودیوها شود ، آیا سینما می تواند این کار را انجام دهد؟ نویسندگان با تمرکز بر تغییرات اخیر در کره جنوبی ، این موضوع را مورد مطالعه قرار دادند و نتیجه گرفتند که بعید به نظر می رسد این تغییر تقریباً به اندازه ترس آنها به سینماها آسیب برساند.

ماه گذشته ، برادران وارنر اعلام کردند که همه فیلم های اکران آن در سال 2021 در سرویس پخش اشتراک Warner HBO Max در دسترس خواهند بود – در همان روز اکران آن در سینماهای ایالات متحده. این شامل بازدیدهای مورد انتظار مانند ماتریس 4، تپه، Godzilla v. Kong، و جوخه خودکشی.

این اعلامیه به چند دلیل تأثیر لرزه ای بر صنعت فیلم داشت.

اول ، قبل از این اعلامیه ، تقریباً همه فیلم های اصلی هالیوود قبل از اینکه در کانال های داخلی در دسترس قرار بگیرند ، یک نمایش تئاتر اختصاصی سه ماهه دریافت کردند. در واقع ، صاحبان تئاتر تهدید کرده بودند که هر استودیویی را که نقض پنجره اختصاصی تئاتر را نقض کند ، تحریم می کنند – تهدیدی که تئاترهای AMC در آوریل 2020 ، هنگام مجازات NBCUniversal برای ترک آن ، اقدام کردند. تور جهانی ترول هم در تئاتر و هم در کانال های دیجیتال ، او تحریم همه فیلم های این استودیو را اعلام کرد.

دوم ، در حالی که چندین استودیو مشغول پخش فیلم در کانال های دیجیتال بودند در حالی که سالن های نمایش COVID-19 تعطیل بودند ، اعلامیه وارنر لیست کل 2021 وی را شامل می شود ، از جمله فیلم هایی که قرار است در اواخر سال 2021 اکران شوند ، ناظران معتقدند که سالن های نمایش دیگر تحت محدودیت COVID-19 نخواهند بود. این نشان داده است که وارنر می خواهد این مکانهای موقتی COVID را دائمی کند.

صاحبان تئاتر و دیگر ناظران صنعت سریع اقدام وارنر را مورد انتقاد قرار دادند. کریس جانسون ، مدیرعامل سینماهای کلاسیک ، تصمیم وارنر را “مضحک و کوته بینانه” خواند و آدام آرون ، مدیرعامل تئاترهای AMC گفت که وارنر “بخش قابل توجهی از سودآوری” فیلم هایی را که تئاتر سنتی را احاطه کرده اند ، قربانی خواهد کرد. رهایی. دیوید سیمز در جمع شده است اقیانوس اطلس، درباره تصمیم وارنر گفت ، “مخاطبان انگیزه ای برای پرداخت هزینه بیشتر برای تماشای این فیلم ها در سینما نخواهند داشت.” نتیجه گیری وی؟ “زنجیره های تئاتر حق دارند از بقای خود بترسند.”

این نگرانی ها حکایت از عرف متعارف در صنعت دارد: این که بسیاری از مصرف کنندگان به دلیل سهولت تماشای فیلم مشابه در خانه ، از تجربه تئاتر “صفحه بزرگ” اجتناب می کنند. اگر این واقعیت داشته باشد ، بدیهی است که برای تئاترها فاجعه بار خواهد بود.

ولی است آیا درست است؟ آیا نسخه های اولیه دیجیتال به میزان قابل توجهی به درآمد تئاتر آسیب می رسانند؟ ما در یک مطالعه تحقیقی اخیر این موضوع را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم ، و آنچه که یافتیم ممکن است کسانی را که نگران سیستم عامل های دیجیتالی که به تجارت تئاتر تعدی می کنند نگران کند.

در این مطالعه ، ما آنچه را که برای درآمد تئاتر در کره از سال 2015 تا 2018 اتفاق افتاده است ، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم – دوره ای که طی آن استودیوهای هالیوود شیشه های منحصر به فرد تئاتر برای انتشارات خود را از سه ماه به یک ماه کاهش داد. دريافتيم كه پس از كنترل اختلافات بين فيلم هاي ديجيتالي اوليه نسبت به ويندوزهاي سنتي ، چاپ هاي اوليه از نظر آماري و اقتصادي تاثير ناچيزي بر فروش تئاتر داشتند كه معادل حدود 0.8٪ كاهش درآمد كل تئاتر در هشت هفته اول اجراي تئاتر بود. فیلم در کره. معلوم شد که اکثر بینندگان حتی در شرایطی که فیلم هنوز در سینماها نمایش داده می شود ، به تجربه تئاتر وفادار مانده اند.

البته ، ما باید این نتیجه را با کمی احتیاط تفسیر کنیم. مصرف کنندگان آمریکایی ممکن است در مورد نسخه های اولیه چاپ دیجیتال رفتار متفاوتی از مصرف کنندگان کره ای داشته باشند ، و نتایج مطالعه ما فقط در مورد فیلم هایی صدق می کند که حداقل برای چهار آخر هفته در یک اکران تئاتر انحصاری دریافت کرده اند – پنجره خروج ، بیشتر شبیه پنجره تئاتر اختصاصی 17 روزه که در نهایت AMC و NBCUniversal توافق کردند ، به جای در دسترس بودن “روز و تاریخ” HBO Max توسط وارنر.

با این حال ، یافته های گسترده ما مطابق با آنچه در سایر تنظیمات دیده ایم ، جایی که بسیاری از این ترس دارند که محصولات دیجیتال جدید باعث وجود بازارهای موجود می شوند. به عنوان مثال ، مطالعه قبلی ما نشان داد که ارائه کتاب در پلتفرم Kindle آمازون نمی تواند فروش گالینگور را به میزان قابل توجهی رقم بزند ، جدا کردن تک آهنگ های دیجیتال از آلبوم ها به درآمد کلی موسیقی لطمه ای وارد نمی کند و انتشار فیلم ها در iTunes ضرری ندارد. فروش دی وی دی این فیلم ها. در هر صورت ، داده ها نشان می دهد که باز کردن کانال های دیجیتالی جدید یک بازی با جمع صفر نیست. بلکه محصولات جدید دیجیتالی مورد توجه مشتریان جدید و بلااستفاده قرار گرفت و در نهایت عرضه آنها در بازار به نفع مصرف کنندگان و فروشندگان بود.

آنچه در مطالعه کره ای ما آموختیم نشان می دهد که ممکن است تأثیر مشابهی برای فیلم ها نیز وجود داشته باشد ، که به نوبه خود نشان می دهد جان فیتیان ، رئیس انجمن ملی صاحبان تئاتر ، وقتی ادعا کرد که ” تئاترها یک تجربه جذاب و مشترک مورد علاقه را ارائه می دهند که قابل تکرار نیست “- اما جیسون کیلار ، مدیرعامل WarnerMedia ، همچنین حق داشت که گفت که نسخه های اولیه دیجیتال به مشتریان این امکان را می دهد که” آیا این انتخاب برای لذت بردن است؟ از یک فیلم جدید عالی در سینما برای باز کردن HBO Max یا انجام هر دو کار. “

این یک نشانه امیدوار کننده است. شاید وقتی صحبت از چگونگی ساخت فیلم ها می شود ، مدیران استودیو و صاحبان تئاتر بیش از آنچه تصور می کنند باید با یکدیگر توافق کنند.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir