[ad_1]

اقتصاد رفتاری نشان داده است که می توان از فشار برای کمک به مردم در جهت منافع خود استفاده کرد. اما آیا می توانید از چنین ابزاری برای تغییر رفتار سازمانی استفاده کنید؟ محققان در حال همکاری با وزارت خزانه داری انتاریو هستند تا سازمان هایی را تشویق کنند که اظهارنامه مالیاتی حقوق و دستمزد سالانه را ثبت نکرده اند. آنها دریافتند که تغییرات ساده در نامه استاندارد ارسال شده به بایگانی متأخر طی 10 روز پس از دریافت نامه 61٪ مالیات بازپرداخت شده بیشتری جمع آوری کرده است ، و در این زمینه وزارتخانه تقریبا 6000 دلار در هزینه جمع آوری صرفه جویی کرده و سازمان را در هزینه های اضافی و تحریم ها صرفه جویی کرده است.

بیش از یک دهه تحقیق در زمینه اقتصاد رفتاری به ما آموخته است که می توان افراد را “تحریک” کرد. طراحی عوامل زمینه ای به ظاهر کوچک – مانند ساده سازی و دستورالعمل های برنامه ریزی که به روشنی بیان می کند چه زمانی ، کجا و چگونه باید عمل کرد – می تواند برای تشویق افراد به فعالیت در جهت منافع خود در زمینه های مختلف ، از جمله بهداشت آنها ، مالی ، مالی و تحصیلات آنها

با این وجود ، علی رغم گستردگی بینش در مورد چگونگی بهبود رفتار افراد ، ما در مورد چگونگی ، یا حتی اینکه چنین ابزارهایی بر رفتار سازمانی تأثیر می گذارند ، اطلاعات نسبتاً کمی داریم. آیا باید انتظار داشته باشیم که سازمانها واکنش متفاوتی به فشارها نشان دهند؟

اقتصاد رفتاری به ما آموخته است که رفتار انسان به زمینه بستگی دارد و محققان روانشناسی اجتماعی و رفتار سازمانی روشهای زیادی را مطالعه کرده اند که در آن گروه گروه می تواند برخی از فرایندهای روانشناختی را تقویت کند و برخی دیگر را کاهش دهد. از یک طرف ، سازمان ها تحت فشار رقابتی قرار دارند که حداکثر سود را تحریک می کند ، و آنها می توانند پشتیبانی شناختی مانند آموزش ، بوروکراسی سازی و فناوری را برای کمک به کارمندان در تصمیم گیری بهتر فراهم کنند. این ممکن است باعث شود ما تصور کنیم که تصمیم گیری سازمانی از قبل به اندازه کافی بهینه شده است و انگیزه کمکی اضافی یا کمکی به شما خواهد کرد. از سوی دیگر ، پدیده هایی مانند تفکر گروهی ، قطب بندی ، انتشار مسئولیت و محرومیت اجتماعی تعصبی است که به طور منحصر به فردی بر تصمیم گیری گروه تأثیر می گذارد ، و این نشان می دهد انگیزه هایی که برای افراد کار می کند ممکن است یک راه حل ضعیف برای آنچه ممکن است باعث انحراف سازمان ها شود ، باشد. از دوره.

برای کمک به حل مسئله پشتیبانی سازمانی ، ما با وزارت خزانه داری انتاریو همکاری کردیم. مطالعه ما بر سازمانهایی متمرکز است که اظهارنامه مالیاتی حقوق و دستمزد سالانه را ارائه نکرده اند. خزانه داری معمولاً یک هفته پس از موعد مقرر ، سازمان های متخلف را از طریق پست مطلع می کند که اظهارنامه مالیاتی آنها دریافت نشده و به آنها یادآوری می کند که برای جلوگیری از اقدامات بعدی سریعاً اظهارنامه را تشکیل دهند. در این نامه پیشنهاد شده بود که سازمانها به راحتی جنایت را جدی نگرفتند یا به تعویق انداختند. بنابراین ما تغییری در این اعلان ارسال استاندارد دیرهنگام آزمایش کردیم تا ببینیم آیا به غلبه بر این نوع بی عملی کمک می کند.

نسخه اصلاح شده ما نامه را به صورت دستورالعمل های گام به گام صریح در مورد چگونگی و مکان ارائه اظهارنامه و تعیین ضرب الاجل دوباره سازمان می دهد. مهلت مشخص به دو دلیل انتخاب شد. نخست ، وی به زمان شروع تلاشهای اضافی جمع آوری ، از جمله کارکنان مراکز تماس و استخدام آژانسهای جمع آوری ، اشاره کرد. دوم ، این هدف مشخص تری از درخواست یک نفر برای پرداخت “فوری” بود. از نظر سبک ، ما از ضمایر شخص دوم و صدای فعال استفاده می کنیم بدون اینکه معنی یا مشکل خواندن به میزان قابل توجهی تغییر کند. ما انتظار داشتیم که این تغییرات کوچک در کنار هم به سازمانهایی که قصد پرداخت اظهارنامه مالیاتی خود را برای این منظور دارند کمک کند.

در هر دو سال متوالی ، ما به طور تصادفی تمام موارد عقب افتاده ، به ترتیب حدود 6،300 و 6،200 سازمان را به یکی از این دو نامه توزیع کردیم – اصل وزارتخانه یا نسخه اصلاح شده ما. ما دریافتیم که ، در مقایسه با اعلامیه ثبت دیرهنگام استاندارد ، باعث شده که جدول زمانی ما قبل از شروع تلاش های اضافی و گران تر برای جمع آوری ، سازمان های متخلف از چهار یا پنج روز زودتر مالیات سالانه خود را تنظیم کنند.

این به دلار چیست؟ در سال اول ، نامه اصلاح شده ما قبل از شروع اقدامات اضافی جمع آوری 61 درصد مالیات خریداری شده بیشتر ، در نتیجه 288،335 دلار در مدت 10 روز از ارسال نامه اصلاح شده و صرفه جویی در هزینه های دولت 5،766 دلار جمع شد. اگر نامه اصلاح شده ما به همه سازمان ها دیر ارسال شود ، دولت می توانست پیش از شروع اقدامات جمع آوری اضافی و صرفه جویی در حدود 9508 دلار در هزینه جمع آوری ، 475،438 دلار اضافی برای حواله دریافت كند. نتایج در سال دوم مشابه بود.

پس از انجام مطالعه خود به مدت دو سال متوالی ، هیچ مدرکی یافتیم که تأثیر نامه ما بیش از یک سال به طول انجامد. جای تعجب نیست که هیچ نامه ای فرهنگ سازمانی خودپایدار را ایجاد نمی کند. اما این نتیجه به عنوان یک یادآوری است که هنگام فشار دادن ، زمان مهم است ، نه همه چیز. از همه مهمتر ، متوجه شدیم که تأثیر نامه های ما در طول زمان ثابت است. نسخه اصلاح شده نامه ما وقتی سازمان ها برای بار دوم آن را دریافت می کنند ، اگر بهتر هم نباشد ، به همان خوبی کار می کند ، این پیشنهاد نشان می دهد که فشار مداوم می تواند منجر به تغییر سازمانی پایدار شود.

مداخله ما در اهداف دولت و عموم مردم كه به آنها خدمت می كند پیش رفته است: صرفه جویی در هزینه دولت در هزینه های جمع آوری ، پس انداز سازمان برای تحریم ها و سودهای اضافی و افزایش مالیات های جمع شده. با توجه به اینکه اجرای این “افزایش” شامل هزینه های حاشیه ای صفر است و ما هیچ مدرکی پیدا نکرده ایم که قرار گرفتن در معرض مکرر این نامه اثر آن را کاهش دهد ، دولت نامه آزمایشی را به عنوان استاندارد استفاده می کند.

سازمانها به همان اندازه افراد استخدام شده پیچیده و متنوع هستند و کارهای زیادی در تقاطع اقتصاد رفتاری و رفتار سازمانی باقی مانده است. آنچه که ما آموخته ایم این است که کمبودهایی که باعث می شود افراد نتوانند بهترین اهداف خود را برآورده کنند با وجود نقاط قوت سازمان می توانند ادامه داشته باشند و در بعضی موارد می توان از همین ابزارها برای غلبه بر موفقیت این کاستی ها استفاده کرد.

[ad_2]

منبع: bighat-news.ir